
14-11-2015 / Ayman van Bregt
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de hogere klikratio groei van Facebook. Verder behandelden we tips voor content marketing op LinkedIn en aangepaste favorieten-functie met een hart-icoon op Twitter. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Klikratio voor Facebook advertenties 35 procent hoger
Het klikratio (CTR) op Facebook advertenties is in het derde kwartaal van 2015 met 35 procent gegroeid ten opzichte van het tweede kwartaal. De kosten per klik daalt daarnaast nog steeds.
Lees verder.
Favorieten op Twitter aangepast met hart-icoon
Twitter heeft het ster-icoon voor Favorieten op Twitter vervangen door een hart-icoon. Met name nieuwe Twitter-gebruikers zouden zo gestimuleerd moeten worden om tweets meer te ‘liken’.
Lees verder.
Tips voor content marketing op LinkedIn
LinkedIn is het belangrijkste platform voor business-to-business marketeers om marketingactiviteiten richting bedrijven te ondersteunen. In dit artikel worden tips voor content marketing op LinkedIn gegeven.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: LinkedIn Sales Navigator beschikbaar voor Android
Via de LinkedIn relatie-tab is het mogelijk om LinkedIn relaties te categoriseren, berichten die zijn uitgewisseld terug te lezen en nog meer informatie die helpt om het netwerk goed te onderhouden. In dit artikel staan 6 tips op een rij om eenvoudig het netwerk te kunnen onderhouden.
Lees verder.
Overzichtelijke social media rapportages met SumAll
SumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.
30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro
Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek. Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.
Praktijkgids van de week: LinkedIn bedrijfspagina maken
De praktijkgids ‘LinkedIn bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina op LinkedIn (LinkedIn Companies). Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je bedrijfsprofiel op LinkedIn door middel van een LinkedIn bedrijfspagina te maken en te gebruiken.
Koop de NSMA Praktijkgids LinkedIn bedrijfspagina maken in onze webwinkel.