
09-11-2015 / Ayman van Bregt
LinkedIn is een belangrijk platform voor business-to-business marketeers om marketingactiviteiten richting bedrijven te ondersteunen. Centraal staat daarbij een gedegen aanpak op het gebied van content marketing. In dit artikel worden tips voor content marketing op LinkedIn gegeven door LinkedIn zelf.
Tips voor content marketing op LinkedIn
Met meer dan 380 miljoen professionals op LinkedIn is het platform zeer geschikt voor B2B leadgeneratie. Uit het ‘LinkedIn content marketing tactical plan‘, blijkt dat 80% van de B2B social media leads via LinkedIn komt.
Bij het opstellen van een plan voor content marketing op LinkedIn zijn vijf pijlers belangrijk:
- LinkedIn bedrijfspagina en Showcase pagina’s;
- LinkedIn SlideShare;
- Publiceren op LinkedIn;
- Adverteren op LinkedIn;
- LinkedIn Groepen.
Aan de hand van de verschillende mogelijkheden op LinkedIn is het van belang voor de juiste relevante content. In de praktijk blijkt dit vaak een uitdaging voor organisaties. LinkedIn geeft zelf de volgende tips bij het uitvoeren van content marketing op LinkedIn
- Delegeer verantwoordelijkheden
Zorg ervoor dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het publiceren op LinkedIn zich ook meer verantwoordelijk gaan voelen. Op deze manier kunnen verantwoordelijken gedelegeerd worden en dragen anderen bij aan de content marketing op LinkedIn. - Bewaak de uitgangspunten van het beleid en het merk
De meeste organisaties hebben marketing richtlijnen. Zorg ervoor dat de content die gecreëerd wordt aansluit op deze richtlijken en past bij de cultuur van de organisatie. - Kijk verder dan alleen intern voor content
Organisaties kunnen een grote druk voelen bij het creëren van de juiste content. Buiten het eigen team is er vaak binnen de organisatie meer content aanwezig. Schroom daarnaast ook niet om bij content marketing op LinkedIn gebruik te maken van content buiten de organisatie. - Maak een contentkalender
Werk planmatig vooruit met behulp van een contentkalender. Op basis van doelstellingen en activiteiten gedurende het jaar kan de contentkalender voor content marketing op LinkedIn en andere social media activiteiten ingevuld worden.
Op basis van het onderstaande overzicht kan voor content marketing op LinkedIn een gestructureerde aanpak worden uitgevoerd: