19-02-2012 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere de plannen voor 2012 van Facebook gericht op de marketingimpact voor bedrijven. Verder waren er drie tips om je op LinkedIn beter te profileren en de impact van negatieve berichtgeving op Twitter en andere social media en hoe je hiermee kunt omgaan om je reputatie goed te managen. In het weekoverzicht van NSMA zetten we alle tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij:
Ondernemers zetten social media in voor profilering en sales
Het Nederlandse MKB zet voornamelijk in op branding en sales als het gaat om social media. De Marktmonitor 2011/2012 door Unique en TNO laat het gebruik van en de visie op de inzet van sociale media door MKB’ers zien.
Lees verder.
Het LinkedIn alfabet
Een Amerikaanse website heeft LinkedIn omschreven op basis van de letters van het A-Z. Dit geeft een leuk overzicht van wat LinkedIn kan betekenen.
Lees verder.
Samen een Twitter-account beheren met GroupTweet (alternatief voor Co-Tweet)
Wil je met meerdere mensen een Twitter-account beheren? GroupTweet is een mooie oplossing met een gratis versie.
Lees verder.
Marketing op Facebook in 2012
Organisaties zien in toenemende mate het belang van Facebook voor marketingdoeleinden. In dit artikel staan een aantal interessante inzichten voor marketeers op een rij.
Lees verder.
3 tips om jezelf opnieuw te profileren via LinkedIn
Door jezelf opnieuw te profileren via LinkedIn, kun je ervoor zorgen dat je profiel aantrekkelijker en beter gevonden wordt. In dit artikel worden drie tips gegeven om je profiel te verbeteren.
Lees verder.
Omgaan met negatieve berichtgeving op social media
Hoe gaan bedrijven om met negatieve berichtgeving via Social Media en wat kun je het beste doen?
Lees verder.
Cursus van de week – Cursus Social Media Monitoren
Het ebook ‘Cursus Social Media Monitoren’ leert je alles om aan via sociale media (Facebook, LinkedIn, Twitter en weblogs) te monitoren. Deze NSMA-cursus helpt je door middel van een overzichtelijk stappenplan om te luisteren naar je doelgroep en inzichten op te doen aan de hand van een social media dashboard om zo online conversaties inzichtelijk te maken.
Lees verder.