19-12-2016 / Ayman van Bregt

LinkedIn is bij uitstek het platform voor B2B marketeers om zakelijk resultaat te behalen met social media. Uit eerder onderzoek door Oktopost blijkt dat 80% van de B2B marketing leads gegenereerd via social media van LinkedIn afkomstig zijn. In dit artikel staan tips en inzichten op een rij waarmee zakelijke marketeers effectief gebruik kunnen maken van LinkedIn voor leadgeneratie.

Het resultaat van LinkedIn marketing vergroten

92% van alle B2B marketeers geeft de voorkeur om LinkedIn te gebruiken boven andere platformen. Omdat de kosten voor genereren van leads via LinkedIn maar liefst 28% lager ligt dan de inzet van Google AdWords, is dit een logisch gegeven. LinkedIn heeft een aantal redenen opgesteld waarom marketeers graag gebruik maken van LinkedIn. De belangrijkste redenen zijn:

  • Duidelijk afgebakende zakelijke doelgroep
    De inzet van LinkedIn marketing is niet alleen gericht op een duidelijk gekaderde groep zakelijke professionals, maar ook de mogelijkheid om gericht professionals te bereiken binnen de hele doelgroep.
  • Kwalitatief goede leads
    LinkedIn maakt het mogelijk om in een gerichte omgeving met weinig andere prikkels doormiddel van content kwalitatief waardevolle leads te genereren.
  • Data-gedreven inzichten
    De inzet van Linkedin marketing wordt ondersteund met uitgebreide inzichten over de prestaties waardoor snel en adequaat kan worden bijgestuurd.

De onderstaande LinkedIn SlideShare presentatie geeft inzichten en tips op het gebied van LinkedIn conversie tracking, de inzet van LinkedIn Sponsored InMail en LinkedIn Sponsored Content om het resultaat van de inzet van LinkedIn marketing te verhogen.