23-07-2014 / Ayman van Bregt

Twitter toont statistieken organische tweetsTwitter breidt de Twitter statistieken uit met inzichten in organische tweets. Eerder werd al algemene informatie in het Twitter statistieken dashboard getoond, maar specifieke informatie over tweets was alleen beschikbaar voor betaalde tweets. In dit artikel staan de uitbreidingen van de Twitter statistieken op een rij.

Twitter statistieken uitgebreid met inzichten in organische tweets

Met de uitbreidingen is het voor gebruikers mogelijk om in de Twitter statistieken te zien hoe vaak Twitter-gebruikers naar tweets gekeken hebben en gereageerd hebben op een tweet. Aan de hand van deze inzichten kunnen advertentiebudgetten en de inhoud van tweets beter afgestemd worden op de behoeften van Twitter gebruikers en doelstellingen van adverteerders. Het nieuwe dashboard is per direct beschikbaar voor alle adverteerders, uitgevers van Twitter Cards en geverifieerde Twitter gebruikers.

De volgende mogelijkheden worden in het dashboard van de nieuwe Twitter statistieken geboden:

  • Actueel inzicht in hoe tweets gewaardeerd worden;
  • Weergave van tweets vergelijken tussen de Twitter.com gebruikers en gebruikers van Twitter apps (Android en iOS);
  • Totaal aantal interacties en retweets getotaliseerd per maand.

Er is ook een detailpagina in het dashboard beschikbaar waar te zien is hoeveel retweets, reacties, favorieten, nieuwe volgers, kliks op een link en kliks op ingesloten media een tweet heeft opgeleverd. Alle data is ook te exporteren naar een .csv bestand met daar in de data van organische en betaalde tweets.
Onderstaande Twitter-afbeelding geeft een overzicht van de nieuwe Twitter statistieken:

Twitter statistieken uitgebreid met inzichten in organische tweets