19-06-2017 / Ayman van Bregt

Bedrijven die actief zijn op LinkedIn hebben belang bij een actieve LinkedIn bedrijfspagina. Met meer dan 500 miljoen LinkedIn gebruikers is het opbouwen van een relevant bereik de basis om vanuit een bedrijfspagina op regelmatige basis zichtbaar te zijn. In dit artikel staan vier tips voor effectieve LinkedIn bedrijfspagina’s op een rij.

Vier tips voor effectieve LinkedIn bedrijfspagina’s

Effectieve LinkedIn bedrijfspagina’s profiteren van een relevante groei in volgers, een goed en gericht  bereik van berichten, reacties van sollicitanten, kliks en interactie. Jaarlijks publiceert LinkedIn de best presterende bedrijfspagina’s. De lijst is samengesteld op basis van verschillende criteria waaronder de interactie, de lengte van het dienstverband van medewerkers en de hoeveelheid sollicitaties. Wereldwijd waren in het afgelopen jaar de volgende bedrijven het meest succesvol met een LinkedIn bedrijfspagina:

1 – Alphabet (moederbedrijf van Google);
2 – Amazon;
3 – Facebook;
4 – Uber;
5 – Apple;
6 – Salesforce;
7 – McKinsey;
8 – LVMH;
9 – L’Oréal;
10 – Dell Technologies.

Op basis van de activiteiten op deze effectieve LinkedIn bedrijfspagina’s heeft LinkedIn de volgende vier tips voor bedrijfspagina’s opgesteld:

Communiceren van de missie en visie van het bedrijf
Succesvolle LinkedIn bedrijfspagina’s besteden regelmatig met content aandacht aan de missie en visie van het bedrijf. Op deze manier kunnen ze verduidelijken waar de organisatie voor staat en vanuit deze kern van de organisatie ook mogelijke sollicitanten vanuit hun overtuigingen inspireren.

Actieve aanwezigheid
De frequentie waarmee succesvolle LinkedIn bedrijfspagina’s berichten plaatsen varieert maar in het algemeen zijn alle bedrijven zeer actief op LinkedIn. Zo publiceert Salesforce in een frequentie van meerdere malen per dag.

Specifieke aandacht gericht op segmenten binnen de doelgroep
Effectieve LinkedIn bedrijfspagina’s hebben een groot bereik opgebouwd binnen de gehele doelgroep. Echter hebben bedrijven vaak diverse segmenten binnen de doelgroep die geïnteresseerd zijn in een deel van het product- of dienstenportfolio. Door gericht op specifieke segmenten te targetten bij het publiceren van berichten, gericht te adverteren en Showcase pagina’s voor specifieken producten en diensten te onderhouden kan er meer waarde voor een specifiek publiek worden gecreëerd.

Bescheiden zelfpromotie
In sommige gevallen is het voor bedrijven voor de hand liggend om zichzelf in overvloed te etaleren via de bedrijfspagina. Succesvolle bedrijfspagina’s weten dit te doseren en richten zich niet alleen op zichzelf maar publiceren content die aansluit op hun doelgroep en door de goede inhoud een positief effect heeft op het imago en de reputatie van het bedrijf.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.