17-06-2016 / Martijn Baten

Facebook bedrijfspagina

Facebook biedt de mogelijkheid om een voorkeursdoelgroep voor Facebook bedrijfspagina’s in te stellen. Met het instellen van een voorkeursdoelgroep, zal Facebook proberen de bedrijfspagina te vertonen aan personen die je wilt bereiken. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een voorkeursdoelgroep voor Facebook bedrijfspagina’s kunt instellen en gebruiken.

Voorkeursdoelgroepen voor Facebook bedrijfspagina’s instellen

Facebook doet op verschillende plekken binnen het online sociale netwerk suggesties aan gebruikers voor het volgen van Facebook bedrijfspagina’s. Door een voorkeursdoelgroep in te stellen wordt je pagina gerichter als suggestie aan gebruikers getoond. Het instellen van een voorkeursdoelgroep heeft geen impact op de vindbaarheid van de bedrijfspagina binnen Facebook.

Het instellen van de voorkeursdoelgroep kan via de pagina instellingen. Via het linkermenu is de optie ‘Voorkeursdoelgroep van pagina‘ te vinden. Klik hierop om te starten met het instellen van de doelgroep. Een doelgroep kan aan de hand van de volgende kenmerken worden ingesteld:

  • Locaties: Het opnemen of juist uitsluiten van een geografische locatie zoals land, provincie of stad;
  • Leeftijd: Het leeftijdsprofiel dat je wilt bereiken met de Facebook bedrijfspagina;
  • Geslacht: Alles, mannen of vrouwen;
  • Interesses: Interesses die aansluiten bij de doelgroep en waarop je Facebook bedrijfspagina is gericht;
  • Talen: Een specifieke taal waarop je Facebook bedrijfspagina is gericht. Facebook maakt hiervoor gebruik van de taalinstellingen van gebruikers.

 

Voorkeursdoelgroep voor Facebook bedrijfspagina's instellen

Meer tips & tricks voor Facebook bedrijfspagina’s

Regelmatig schrijft de Nederlandse Social Media Academie over tips & tricks voor Facebook bedrijfspagina’s. Eerder verscheen: