02-01-2017 / Ayman van Bregt

Meer dan twee jaar geleden stelde LinkedIn de mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn open voor alle gebruikers. Hierdoor kunnen gebruikers zelf blogs schrijven en verspreiden onder hun LinkedIn netwerk. In 2015 werd bekend dat er meer dan 1 miljoen blogberichten met de publicatiefunctie zijn geplaatst en recent werden de mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn vernieuwd. Voor professionals die de impact van hun LinkedIn posts willen vergroten staan in dit artikel 3 tips op een rij.

3 tips voor effectieve LinkedIn posts

De vernieuwde mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn maken het eenvoudiger om aantrekkelijke LinkedIn posts te publiceren. Maar de basis van het publiceren moet daarbij niet uit het oog worden verloren. De LinkedIn publicatie-functie, onder gebruikers ook wel bekend als LinkedIn Pulse, werkt op basis van een algoritme wat de zichtbaarheid van LinkedIn posts bepaald. Dit is vergelijkbaar met de werking van Facebook en Google. Goed geschreven LinkedIn posts zullen het algoritme positief beïnvloeden, waardoor een blogpost beter zichtbaar zal zijn voor gebruikers. De volgende drie tips helpen om effectieve en zichtbare LinkedIn posts op te stellen.

De aandacht trekken met LinkedIn posts
Het opstellen van een artikel voor LinkedIn start met het kiezen van een goede titel en een aantrekkelijke afbeelding. Effectieve titels in het algemeen zijn gebaseerd op een artikel dat iets uitlegt (‘how to’) of een artikel met een lijst van tips of inzichten (bijvoorbeeld ‘3 tips voor betere LinkedIn posts). Een artikel kan een pakkende afbeelding bevatten, maar het is ook mogelijk er meerdere toe te voegen. Tenslotte is ook het publicatiemoment van groot belang. Uit een onderzoek blijkt dat donderdag en zondag goede dagen zijn om te publiceren.

De juiste inhoud bepalen voor LinkedIn Posts
Zorg dat blogposts aansluiten bij de interesse van je netwerk of LinkedIn gebruikers. Door te verkennen over welke onderwerpen er vaak gedeeld wordt in je netwerk en te kijken naar populaire artikelen bij LinkedIn Influencers, kun je een goede indicatie krijgen van veel gedeelde onderwerpen. Focus altijd wel op een specifiek onderwerp waar je deskundig in bent en zorg dat je op frequente basis content publiceert om er optimaal profijt van te hebben.

Meer zichtbaarheid creëren met LinkedIn posts
Probeer bij het schrijven van een LinkedIn publicatie, zoals bij het schrijven van een blogpost voor zoekmachines, een gerichte zoekopdracht voor ogen te hebben. Schrijf de blogpost vanuit deze zoekvraag. Gebruik deze zoekopdracht op een relevante manier meermaals in je artikel zoals in de titels en tekst. Na publicatie kun je proberen om jouw publicatie ook gedeeld te krijgen via het LinkedInPulse account op Twitter door ze dit vriendelijk te verzoeken via een tweet (@LinkedInEditors). Mocht je een LinkedIn bedrijfspagina hebben kun je het artikel hier ook delen en wanneer er budget beschikbaar is kunnen LinkedIn posts ook onder de aandacht worden gebracht met gesponsorde berichten.