Facebook komt met nieuwe versie van Facebook Aanbiedingen

Facebook test nieuwe versie van Aanbiedingen

Facebook test een nieuwe versie van Facebook Aanbiedingen voor bedrijfspagina’s waarmee gebruikers direct een product kunnen aanschaffen en/of een herinnering kunnen instellen voordat de aanbieding is afgelopen. De nieuwe uitwerking van Facebook Aanbiedingen is visueler en maakt het eenvoudiger om te beslissen of en wanneer een aanbieding gedeeld mag worden met vrienden. De ontwikkelingen zijn verklaarbaar omdat recentelijk Facebook deelde dat, sinds de lancering van Facebook Aanbiedingen in September 2012, al meer dan 42 miljoen gebruikers aanbiedingen hebben geclaimd.

De werking van de vernieuwde Facebook Aanbiedingen

Bij een nieuwe aanbiedingen van bedrijfspagina’s in de test, zien gebruikers twee nieuwe knoppen: ‘Shop Now’ en ‘Remind Me’. Op dit moment kunnen gebruikers alleen de optie ‘Get Offer’ selecteren om de aanbieding te claimen. Gebruikers die in de test op ‘Shop Now’ klikken worden doorgestuurd naar de website van de retailer waar het product tegen het actietarief kan worden aangeschaft. Wanneer een gebruiker kiest voor de optie ‘Remind Me’ wordt een e-mail verzonden naar de gebruiker en ontvangt de gebruiker later een notificatie op Facebook over de aanbieding. Bedrijfspagina’s kunnen zelf bepalen wanneer de gebruiker wordt herinnerd aan de aanbieding. Het versturen van een notificatie kan slechts één keer per aanbieding.

Nadat een gebruiker heeft gekozen om herinnerd te worden aan een aanbieding, kan worden gekozen om de aanbieding te delen met vrienden via de optie ‘Tell Friends’. Wanneer een gebruiker ervoor kiest dit niet te doen, wordt de aanbieding niet verder verspreid via het profiel van de gebruiker.

Attenderen van vrienden op Facebook Aanbieding

Naast dat de aanbiedingen zelf worden vernieuwd, zien gebruikers aanbiedingen ook terugkomen in het menu aan de linkerzijde van het nieuwsoverzicht. Tot nu toe wordt een e-mail gestuurd naar gebruikers die een aanbieding hebben geclaimd. Een andere manier om de geclaimde aanbiedingen terug te vinden is er op dit moment niet. Met een nieuwe pagina op Facebook kunnen gebruikers een overzicht bekijken van al hun geclaimde aanbiedingen. Hiermee streeft Facebook er naar om meer overzicht voor gebruikers te bieden.

Facebook Aanbiedingen in menu

Nieuwe mogelijkheden voor bedrijfspagina’s

Met de nieuwe versie van Facebook Aanbiedingen biedt Facebook nieuwe mogelijkheden voor bedrijfspagina’s en retailers die kunnen bijdragen aan het bewerkstelligen van meer verkoop via het online sociale netwerk. De functie waarmee gebruikers herinnerd kunnen worden aan aanbiedingen waarin zij geïnteresseerd zijn is een voorbeeld van deze ontwikkeling.

Facebook geeft aan dat zij op dit moment samenwerkt met een klein aantal retailers om de nieuwe versie van Facebook Aanbiedingen te testen. Andere bedrijfspagina’s zullen voorlopig dus nog gewoon gebruik maken van de huidige versie van Facebook Aanbiedingen. Het onbekend wanneer de nieuwe versie te gebruiken zal zijn voor alle bedrijfspagina’s.

Meer weten over Facebook Aanbiedingen?

De Nederlandse Social Media Academie schrijft regelmatig over Facebook Aanbiedingen of andere manieren om producten of diensten onder de aandacht te brengen via Facebook. In de onderstaande artikelen kun je hier meer over lezen:

 

Afbeeldingen: via InsideFacebook.com