LinkedIn brengt meer focus op content met overname van Pulse

LinkedIn en Pulse

LinkedIn heeft recentelijk de mobiele dienst Pulse overgenomenPulse is een mobiele applicatie waarmee gebruikers laagdrempelig en snel het laatste nieuws en blogs kunnen volgen. Met de overname door LinkedIn wil het online sociale netwerk voor professionals verder werken aan innovatieve manieren om professionele kennis te publiceren en delen. De focus op content is geen verrassing omdat voor de overname van Pulse, LinkedIn ook al het platform Slideshare overnam.

Overname van LinkedIn in lijn met plannen voor content en nieuws in 2013

Met de overname is LinkedIn in de gelegenheid om de positie op het gebied van content en nieuws te versterken. Pulse heeft op dit moment meer dan 30 miljoen gebruikers met geactiveerde apps in meer dan 190 landen. Meer dan 750 verschillende uitgevers bieden hun content aan via Pulse op dit moment. Hoewel de applicatie vooralsnog niet zal veranderen, is het denkbaar dat op termijn LinkedIn functies van Pulse wil overnemen in de eigen diensten, zoals de LinkedIn mobiele applicatie.

Data Pulse

In het afgelopen half jaar verbeterde LinkedIn zelf de werking van LinkedIn Today waarmee gebruikers van het online sociale netwerk voor professionals vakinhoudelijk nieuws kunnen volgen. Ook werd LinkedIn Influencers geïntroduceerd waarmee invloedrijke professionals zoals Richard Branson en David Cameron gevolgd kunnen worden. Jeff Weiner, CEO van LinkedIn, gaf in februari daarnaast aan dat het in 2013 de mogelijkheden voor content-marketing verder wil uitbreiden. In het artikel ‘LinkedIn richt zich op content-marketing en sales‘ wordt hier een uitgebreide toelichting op gegeven.

Slideshare: Welcome Pulse to the LinkedIn Family

LinkedIn heeft via Slideshare een presentatie gedeeld met betrekking tot de overname. Deze presentatie kun je hieronder bekijken: