26-04-2017 / Ayman van Bregt

Twitter heeft een nieuwe functie voor bedrijven geïntroduceerd voor het verbeteren van klantenservice via Twitter. Via privéberichten kunnen bedrijven vragen om het delen van een locatie. In dit artikel staan de mogelijkheden van de nieuwe Twitter Direct Message functie op een rij.

Locatie delen met bedrijven via Twitter direct message

Met de introductie van de locatiefunctie worden de mogelijkheden voor een goede klantenservice via Twitter uitgebreid. Na de eerdere introducties van betere interactiemogelijkheden, het verbeteren van de klantervaring en chatbots via Twitter direct messages kunnen bedrijven nog gerichtere service bieden.

De functie is hoofdzakelijk nuttig voor bedrijven met een fysieke locatie waar klanten op bezoek kunnen komen, zoals een winkel. Op verzoek kunnen gebruikers hun locatie delen met een organisatie. Hierna kunnen gebruikers hun precieze locatie delen of een locatie delen uit een lijst selecteren, ongeacht of zij daar fysiek echt aanwezig zijn. Op basis van deze informatie kunnen bedrijven hun dichtsbijzijnde locatie delen. De onderstaande afbeelding geeft inzicht in de mogelijkheden van de nieuwe Twitter Direct Message functie:

Bedrijven kunnen de locatie vragen en delen in een Twitter direct message

Twitter heeft voor deze functie de Direct Message API vernieuwd. Deze is nog niet publiekelijk toegankelijk. Bedrijven en merken die gebruik willen maken van de nieuwe Twitter Direct Message functie kunnen dat hier aangeven. Ontwikkelaars die aan de slag willen met nieuwe toepassingen kunnen toegang aanvragen bij Twitter.