NSMA Social Media Weekoverzicht (week 12)

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere het vernieuwde administratiepaneel voor Facebook bedrijfspagina’s. Verder kwamen er tips voor effectieve statusupdates op LinkedIn en meer betrokkenheid op  Twitter aan bod. In het weekoverzicht staan alle tips & tricks op een rij:

Regeleindes in tweets toegestaan door Twitter

Regeleindes in tweets toegestaan door Twitter

Deze week heeft Twitter een aanpassing doorgevoerd in Twitter.com en de mobiele Twitter-applicaties waardoor regeleindes in tweets (line breaks) gebruikt kunnen worden.
Lees verder

nsma - bedrijfspagina - LinkedIn

8 tips voor effectieve statusupdates op LinkedIn bedrijfspagina’s

Interactie rond statusupdates die via een bedrijfspagina worden geplaatst, vergroten het bereik van het bedrijf of merk binnen LinkedIn. In dit artikel worden acht tips gegeven voor effectieve statusupdates.
Lees verder

Logo Facebook Page Insights

Vernieuwd administratiepanel voor Facebook bedrijfspagina’s

Facebook test een vernieuwde versie van het administratiepanel voor beheerders van Facebook bedrijfspagina’s. Met de aanpassingen kunnen beheerders in het administratiepanel eenvoudig de laatste statistieken van hun statusupdates bekijken en is het gemakkelijker om een statusupdate te promoten.
Lees verder

Creeer meer betrokkenheid op Twitter

Meer betrokkenheid creëren op Twitter

Op basis van een onderzoek van Buddy Media en de infographic van LinchpinSEO een aantal tips om de betrokkenheid op Twitter te verhogen van gebruikers. Deze tips richten zich op retweets, interacties, hashtags en algemene adviezen om de klikratio te verhogen.
Lees verder

statusupdate doorsturen - LinkedIn bedrijfspagina naar groepen

Statusupdates van LinkedIn bedrijfspagina’s doorsturen naar groepen

Statusupdates die via een LinkedIn bedrijfspagina zijn geplaatst, kunnen in een paar simpele stappen worden gedeeld in één of meerdere groepen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe dit werkt.
Lees verder

Omslagfoto Facebook bedrijfspaginaRichtlijnen voor omslagfoto op Facebook bedrijfspagina’s aangepast

Facebook heeft recentelijk de richtlijnen voor het gebruik van de omslagfoto op bedrijfspagina’s aangepast. Een aantal regels zijn verdwenen zoals het niet mogen communiceren van call-to-actions, contact informatie of verkoopprijzen. De regel voor het maximaal gebruiken van 20% tekst in omslagfoto’s blijft gehandhaafd.
Lees verder.

Logo NIMA

NSMA-relatiekorting NIMA Foundation Class: social media

NIMA en NSMA werken samen bij de invulling van de NIMA Foundation Class; Social Media. Tijdens deze NIMA Foundation class ga je concreet aan de slag met de social media activiteiten voor jouw organisatie. Gedurende deze eendaagse-sessie doe je zelf inzichten op hoe je effectiever en efficiënter gebruik kunt maken van de huidige social media kanalen. Daarnaast krijg je mogelijk inzichten in nieuwe kanalen die beter aansluiten bij jouw commerciële behoefte en meer gebruikt worden door jouw (gewenste) doelgroep. Bekijk het programma van de NIMA Foundation Class; Social Media op de website van het NIMA.

Relatiekorting
Als partner mag NSMA haar relaties een korting geven van meer dan €150,- waardoor deze Foundation Class geen €449,- kost maar €295,-. Als je deel wilt nemen mail dan naar info@nsma.nl en we zorgen ervoor dat je de korting krijgt via het NIMA.

NIMA Foundation Class

Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren

Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Lees verder

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)