NSMA Social Media Weekoverzicht (week 14)

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de vervanging van de Facebook ‘Like-box’ voor Facebook bedrijfspagina’s. Verder behandelden we redenen waarom mensen bedrijven op Twitter (en Facebook en LinkedIn) ontvolgen en de nieuwe startpagina voor Nederlandse LinkedIn gebruikers. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Facebook Like box voor websites verdwijnt vanaf juniFacebook Page Plugin

Facebook vervangt vanaf 23 juni de Facebook ‘Like box’ met een nieuwe plugin voor bedrijfspagina’s. Met behulp van de nieuwe Facebook ‘Page Plugin’ kunnen bezoekers van een website worden geattendeerd op een Facebook bedrijfspagina en deze direct ‘liken’.
Lees verder.

 

Redenen waarom mensen bedrijven op Facebook, LinkedIn en Twitter ontvolgenRedenen waarom mensen bedrijven ontvolgen op Facebook, LinkedIn en Twitter

Wil je weten waarom social media gebruikers besluiten om een bedrijf, merk of organisatie op Facebook, LinkedIn en/of Twitter te ontvolgen? Meer dan 900 respondenten werden onderzocht door BuzzStream en Fractl. In dit artikel staan de belangrijkste conclusies van het onderzoek op een rij.
Lees verder.

 

Nieuwe LinkedIn homepage voor Nederlandse LinkedIn gebruikersNieuwe LinkedIn homepage voor Nederlandse LinkedIn gebruikers

LinkedIn introduceert een nieuwe homepage voor Nederlandse LinkedIn gebruikers om het haar gebruikers gemakkelijker maken om op de hoogte te blijven van de nieuwtjes in het netwerk en inzichten op te doen t.a.v. het eigen LinkedIn profiel en interessante content.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Een visueel cv op LinkedIn met ‘Slideshare Professional Journey’Maak een visueel cv op LinkedIn met 'Slideshare Professional Journey'

LinkedIn introduceert via Slideshare de ‘Professional Journey’ waarmee het mogelijk is om eenvoudig een visueel cv op LinkedIn te plaatsen. In dit artikel staan de mogelijkheden op een rij van de ‘Slideshare Professional Journey’.
Lees verder.

 

Praktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook bedrijfspagina makenGeef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken‘ laat je aan de slag gaan met een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, merk, product etc.).
Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpagina voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn bij het plaatsen van content.
Koop de NSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina maken.

 

social-media-contentkalenderNSMA Social Media Contentkalender 2015

In 2014 introduceerde NSMA de handige NSMA Social Media Contentkalender. Met deze contentkalender is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team. Ook voor 2015 heeft NSMA een actuele versie van de contentkalender.
Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender.

 

30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite ProHootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie

Hootsuite is een social media management oplossing waarmee bedrijven en organisaties via verschillende apparaten hun verschillende social media accounts kunnen managen. De Nederlandse Social Media Academie biedt haar lezers dankzij een partnership met Hootsuite nu de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro.

Gedurende 30 dagen kun je gratis gebruik maken van alle functionaliteiten die Hootsuite Pro biedt zonder enige verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.