26-04-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de meest recente aanpassingen aan het Facebook nieuwsoverzicht. Verder behandelden we dat Twitter privégesprekken opstelt voor iedereen en de integratie van LinkedIn met Yahoo mail. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

LinkedIn biedt een integratie met Yahoo mail aan

LinkedIn biedt integratie met Yahoo mail aan

LinkedIn biedt een slimme integratie met Yahoo mail. Met deze integratie zie je tijdens het e-mailen meer informatie over de persoon uit het Yahoo mail-adressenboek die ook een LinkedIn relatie is.
Lees verder.

 

Twitter stelt privégesprekken (DM) open voor gebruikers

Twitter stelt privégesprekken (DM) open voor iedereen

Twitter heeft de mogelijkheden om een privégesprek op Twitter (Direct Message) te starten uitgebreid. Als Twitter gebruiker kun je iedereen vanaf nu een DM sturen, ook als ze jouw Twitter-account niet volgen. In dit artikel staan de wijzigingen op een rij en hoe je kunt voorkomen dat iedereen jou een DM kan sturen.
Lees verder.

 

Facebook nieuwsoverzicht

Facebook nieuwsoverzicht brengt balans in updates van personen en bedrijfspagina’s

Facebook voert nieuwe aanpassingen door aan het nieuwsoverzicht die meer balans moeten brengen in updates van personen en bedrijfspagina’s. De aanpassingen kunnen leiden tot een lager bereik en minder doorverwijzend verkeer.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Gericht adverteren op FacebookDe uitgebreide mogelijkheden van adverteren op Facebook

De meeste adverteerders op Facebook zijn bekend met de uitgebreide segmentatie opties om te adverteren op Facebook. Een infographic zet alle mogelijkheden die Facebook biedt aan adverteerders op een rij.
Lees verder.

 

Praktijkgids van de week: Presenteer je bedrijf op LinkedIn en maak je producten/diensten bekendPraktijkgids LinkedIn bedrijfspagina maken

De praktijkgids ‘LinkedIn bedrijfspagina maken’ laat je aan de slag te gaan met een LinkedIn bedrijfspagina (LinkedIn Companies). Met LinkedIn bedrijfspagina (LinkedIn Company page) is je bedrijf/organisatie meer zichtbaar.
Koop de NSMA Praktijkgids LinkedIn bedrijfspagina maken.

 

sumall_logo_highOverzichtelijke social media rapportages met SumAll

SumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.