06-05-2012 / Martijn Baten
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere een onderzoek naar de ontwikkeling van Twitter accounts in Nederland. Verder behandelden we dat contact via LinkedIn ook als relatiebeding kan worden gezien en behandelden we een online tool voor het aanbieden van een livestream via Facebook. In het NSMA weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:
Minder groei Nederlandse Twitter accounts
Multiscope deed onderzoek naar de ontwikkeling van Twitter-accounts in Nederland en de groei lijkt af te vlakken.
Lees verder.
Ook contact via LinkedIn is schending relatiebeding
Uit verschillende rechtszaken blijkt dat contact via online sociale netwerken zoals LinkedIn wordt gezien als schending van een relatiebeding. Door hier voor zowel werknemers als werkgevers duidelijkheid over te scheppen in de arbeidsovereenkomst, kunnen lastige situaties na afloop van de arbeidsovereenkomst worden voorkomen.
Lees verder.
Organisaties meten nauwelijks inzet van Social Media
Organisaties meten nog weinig de opbrengsten van hun eigen social media inzet. Een onderzoek door het Engelse EpiServer laat zien dat organisaties dagelijks een uur besteden aan het beheren van social media. Slechts 1 op de 10 hiervan monitort actief de opbrengsten.
Lees verder.
Je reputatie online managen met behulp van een profielfoto
Manage je reputatie op het internet als personal brand ook met behulp van een goede profielfoto.
Lees verder.
Nederlandse social media gebruik in 2012
Een Nederlands onderzoeksbureau deed onderzoek onder ruim elfduizend respondenten naar hun social media gebruik. Op basis van dit onderzoek ontstaat een beeld over vertrouwen, groeiverwachting, houdingen, activiteiten en demografische verschillen/overeenkomsten ten aanzien van social media gebruik in Nederland.
Lees verder.
Organiseer een webinar op je Facebook bedrijfspagina
De online tool Evinar maakt het mogelijk om vanaf een Facebook bedrijfspagina een livestream aan te bieden. Zo kun je fans via een Facebook bedrijfspagina een webinar, congres of evenement aanbieden.
Lees verder.
Cursus van de week – Cursus Social Media Monitoren
Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. Het ebook ‘Cursus Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Lees verder.