03-06-2012 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere tien tips om klanten meer service te bieden via social media. Via de network updater tool kun je zien wie van je vrienden op Facebook hun profiel hebben geupdate. Een tip voor Twitter is hoe je door te focussen meer volgers kunt krijgen. LinkedIn
deed onderzoek naar hoe professionals hun to-do lijst bijhouden. Hieronder staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:

 

Network Updater

Bekijk welke Facebook vrienden hun profiel hebben veranderd

Met de online tool NetworkUpdater kun je automatisch op de hoogte gehouden worden van de veranderingen op de profielen van je Facebook vrienden. NetworkUpdater stuurt je automatisch een e-mailbericht als het profiel is veranderd bij een Facebook vriend. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je de NetworkUpdater kunt instellen.
Lees verder.

 

gemiddelde professional - LinkedIn

Zo houden professionals hun to-do lijst bij volgens LinkedIn

LinkedIn onderzocht onder ruim 6500 professionals hoe zij hun to-do lijst bijhouden. De uitkomsten zijn verwerkt in een infographic.
Lees verder.

 

Focus op twitter leidt tot meer volgers

Focus op een onderwerp leidt tot meer volgers op Twitter

Onderzoek van Carnegie Mellon University toont aan dat een specifieke focus op 1 thema of onderwerp leidt tot meer volgers.
Lees verder.

 

 

YouTube 7 jaar

YouTube viert zevende verjaardag

Het grootste social media kanaal ter wereld voor video, YouTube, vierde vorige week haar zevende verjaardag. In een video worden opvallende en herkenbare momenten op een rij gezet.
Lees verder.

 

Facebook en LinkedIn voor werving - 2012

Werkgevers gebruiken Facebook en LinkedIn voor werving

Het Amerikaanse Online Colleges onderzocht de manier waarop werkgevers social media gebruiken voor het werven van personeel. Er is niet alleen gekeken naar de platformen die worden ingezet, maar ook naar de manier waarop dit wordt gedaan.
Lees verder.

 

10 tips om service te bieden aan klanten via social media

10 tips om service te bieden via social media aan klanten

10 social media tips van Dell om te reageren en te antwoorden via social media zodat je klanten meer service kunt bieden.
Lees verder.

 

 

Cursus van de week – Cursus Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. Het ebook ‘Cursus Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Lees verder.