26-07-2015 / Martijn Baten
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de impact van kleiding van professionals op het imago in relatie tot een LinkedIn profielfoto. Verder behandelden we dat Facebook het meten van CPC aanpast voor adverteerders en betere veiligheid op Twitter met het Safety Center. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Een goed imago start met de juiste kleding op een LinkedIn profielfoto
LinkedIn onderzocht de impact van kleding van professionals op het imago in relatie tot een LinkedIn profielfoto. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit het onderzoek op een rij.
Lees verder.
Betere veiligheid op Twitter met het Safety Center
De veiligheid op Twitter is vergroot met de introductie van het Safety Center om de veiligheid voor gebruikers waarborgen en Twitter veiliger te gebruiken.
Lees verder.
Facebook past meten van CPC aan voor adverteerders
Facebook past het beleid aan waarop de CPC (cost per click) bij advertenties wordt berekend. Adverteerders betalen met de aanpassingen alleen nog voor meetbaar webverkeer en geïnstalleerde applicaties.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Bezoekers van Facebook bedrijfspagina’s zoeken voornamelijk klantenservice
Facebook is bij uitstek een middel om te verbinden met klanten en fans van je bedrijf. Een nieuwe studie laat zien dat bezoekers van Facebook bedrijfspagina’s voornamelijk opzoek zijn naar klantenservice.
Lees verder.
Overzichtelijke social media rapportages met SumAll
SumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.
30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro
Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek. Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.
Praktijkgids van de week: Praktijkgids Facebook profiel maken
De praktijkgids ‘Facebook profiel maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je persoonlijke profiel (ook wel tijdlijn genoemd) op Facebook te maken en te gebruiken.
Koop de praktijkgids Facebook profiel maken nu.