
29-07-2012 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere de Sharing Boorkmarklet waarmee makkelijker content kan worden gedeeld op LinkedIn. Verder werd uitgelegd hoe de URL van Facebook bedrijfspagina’s aangepast kan worden en kwamen Targeted Tweets aan bod waarmee advertenties op basis van geografische afbakening op Twitter kunnen worden geplaatst. Hieronder staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:
Gericht adverteren op Twitter met Targeted Tweets
Dankzij Targetted Tweets is het voor gebruikers van Promoted Tweets mogelijk om te adverteren op Twitter op basis van geografische afbakening zodat specifieke doelgroepen van volgers kunnen worden bereikt. Lees verder
Makkelijk content delen op LinkedIn via de Sharing Bookmarklet
Het is nu nog makkelijker om content te delen via LinkedIn. Met de Sharing Bookmarklet kun je online content voortaan direct via je internetbrowser delen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe het werkt en waar je deze tool kunt vinden. Lees verder
Bekijk wie de berichten in een Facebook groep hebben gezien
Facebook groepen bieden binnenkort de mogelijkheid om te zien wie geplaatste berichten hebben gelezen. Hierdoor kun je zelf in de gaten houden wie berichten wel of niet hebben gelezen. Lees verder
Hoe marketeers Twitter verkeerd inzetten
Buddy Media onderzocht de Twitter-accounts van 320 merken op Twitter en concludeert dat veel marketeers Twitter verkeerd (op zijn minst niet optimaal) inzetten. Het valt op dat de merken tijdens het onderzoek vooral op de verkeerde momenten hun content plaatsten. Lees verder
Contact met de servicedesk van LinkedIn via het Help Center
De Nederlandse Social Media Academie (NSMA) kan veel vragen over LinkedIn beantwoorden. Toch is het mogelijk dat sommige problemen alleen door LinkedIn opgelost kunnen worden. Je kunt contact zoeken met de servicedesk van LinkedIn via het Help Center. In dit artikel wordt uitgelegd hoe dit werkt. Lees verder
De link van een Facebook bedrijfspagina aanpassen
Facebook maakt het mogelijk om eenmalig de gebruikersnaam van de bedrijfspagina aan te passen. Hiermee kun je de link (waarmee fans de bedrijfspagina kunnen bekijken) aanpassen. Lees verder
Ebook van de week: Snelcursus Facebook Bedrijfspagina Maken
Het ebook ‘Snelcursus Facebook bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina (fanpage) op Facebook. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpage voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn (Facebook Timeline). Lees verder