07-09-2014 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) een stappenplan voor het blokkeren van LinkedIn gebruikers op een profiel. Verder kwamen de onderdelen voor de perfecte Facebook post aan bod, net als de introductie van Promoted Video op Twitter. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Een LinkedIn gebruiker blokkeren om jouw LinkedIn profiel te bekijken

In twee stappen een LinkedIn gebruiker blokkeren om jouw LinkedIn profiel te bekijken

Met meer dan vijf miljoen LinkedIn gebruikers uit Nederland kan het voor komen dat je niet wilt dat een LinkedIn gebruiker de informatie op jouw LinkedIn profiel kan bekijken. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je LinkedIn gebruikers kunt blokkeren zodat ze jouw LinkedIn profiel niet meer kunnen bekijken.
Lees verder.

 

Twitter introduceert Promoted Video

Twitter introduceert ‘Promoted Video’

Twitter introduceert een nieuwe manier van adverteren op Twitter; Promoted Video. In dit artikel staan de mogelijkheden van het adverteren met Twitter Promoted Video op een rij.
Lees verder.

 

De onderdelen van het perfecte Facebook bericht

De onderdelen van de perfecte Facebook update

Een Facebook update effectief plaatsen hangt samen met een aantal elementen. Analyse door TrackMaven laat de elementen zien voor de perfecte update.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: De impact meten van tweets op website bezoekDrie tips voor meer website bezoekers door tweets

Het zakelijk inzetten van Twitter kan bedrijven en organisaties veel tijd (en daarmee geld) kosten. Voor veel bedrijven is Twitter niet alleen een kanaal voor dialoog met (potentiële) klanten maar ook een middel om bezoekers naar de website van het bedrijf of organisatie te trekken. In dit artikel worden drie tips gegeven om te analyseren welke tweets een goede impact hebben op het verkeer naar de website van het bedrijf of organisatie. De tips zijn gericht op het analyseren van statistieken, tweets (content) en beïnvloeders (ambassadeurs).
Lees verder.

 

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Praktijkgids van de week: Praktijkgids Social Media Monitoren

Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden.
Koop de NSMA Praktijkgids Social Media Monitoren.