11-11-2012 / Ayman van Bregt

 

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere het feit dat LinkedIn gaat stoppen met LinkedIn Events. Ook kwam aan bod hoe je meldingen van een Facebook bedrijfspagina kunt ontvangen en dat Twitter gaat concurreren met Instagram door de introductie van fotofilters. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:

Een foto laten verwijderen op Facebook

Een foto laten verwijderen van Facebook

Met de ‘Social Reporting’ functie probeert Facebook gebruikers te helpen met het verwijderen tags en ongewenste afbeeldingen op Facebook. In dit artikel wordt uitgelegd hoe het werkt.
Lees verder.
events shutdown 2

LinkedIn Events stopt vanaf 26 november

Vanaf 26 november is het niet meer mogelijk om de Events-functie van LinkedIn te gebruiken. In dit artikel worden drie alternatieve gegeven om evenementen aan te kondigen.
Lees verder.
Twitter gaat concurreren met Instagram door fotofilters te introduceren

Twitter gaat concurreren met Instagram door introductie fotofilters

Twitter heeft aangekondigd om fotofilters vergelijkbaar met de filters van Instagram toe te voegen aan haar mobiele applicaties. Twitter wil hiermee de concurrentie aangaan van het snel groeiende sociale- en foto-netwerk Instagram.
Lees verder.
Bekijk de melding van een Facebook bedrijfspagina

Ontvang meldingen van Facebook bedrijfspagina’s

Facebook heeft een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee fans een melding ontvangen wanneer een bedrijfspagina een statusupdate heeft geplaatst. De nieuwe functionaliteit is een oplossing voor fans van bedrijfspagina’s die, dankzij de aanpassingen aan EdgeRank, statusupdates missen van hun favoriete bedrijfspagina’s.
Lees verder.
LinkedIn - Thought leaders

LinkedIn maakt het makkelijker om invloedrijke mensen te vinden

Onlangs lanceerde LinkedIn de mogelijkheid om invloedrijke mensen te volgen op LinkedIn. De database is verbeterd waardoor deze makkelijker is te doorzoeken.
Lees verder.
Onderzoek naar hoe vaak je moet tweeten

Onderzoek naar de ideale tweet frequentie voor een merk op Twitter

Als merk, bedrijf of organisatie op Twitter stel je jezelf wellicht de vraag, ‘Hoe vaak moet ik een tweet plaatsen?’. Track Social deed onderzoek naar de ideale tweet frequentie om antwoord te geven op hoe vaak je het beste kunt tweeten per dag. Aan de hand van dit onderzoek wordt ook een advies gegeven voor je Twitter-activiteiten in algemene zin.
Lees verder.

 

NSMA Praktijkgids van de week – Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)De Nederlandse Social Media Academie biedt een laagdrempelige en voordelige manier om zelf ook via sociale media te monitoren. Blijf op de hoogte wat er over jouw organisatie, merk of personen geschreven wordt via weblogs, Facebook, LinkedIn en Twitter. Behalve een stap voor stap uitleg over het monitoren van conversaties binnen sociale media komt ook het opstellen en bepalen van een effectieve zoekmethodiek aan bod. Bekijk de praktijkgids social media monitoren voor meer informatie.
Lees verder.