16-11-2014 / Ayman van Bregt
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) tips voor een ‘Twitter vriendelijke’ blogposts. Verder kwam aan bod dat gebruikers meer controle krijgen over het eigen Facebook nieuwsoverzicht en hoe je snel en eenvoudig op basis van het LinkedIn profiel een visueel cv kunt maken met de ‘Slideshare professional journey’. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
Gebruikers krijgen meer controle over eigen Facebook nieuwsoverzicht
Gebruikers krijgen vanaf nu meer controle over de updates die worden getoond in het eigen Facebook nieuwsoverzicht. Met een nieuw menu voor het Facebook Nieuwsoverzicht, kunnen gebruikers zelf personaliseren welke updates in het nieuwsoverzicht verschijnen.
Lees verder.
Tips voor ‘Twitter vriendelijke’ blogposts
Hoe stimuleer je het delen van blogs op Twitter? In dit artikel een aantal tips om een blogpost meer ‘Twitter vriendelijk’ te maken met tips van SumAll.
Lees verder.
Een visueel cv op LinkedIn met ‘Slideshare Professional Journey’
LinkedIn introduceert via Slideshare de ‘Professional Journey’ waarmee het mogelijk is om eenvoudig een visueel cv op LinkedIn te plaatsen. In dit artikel staan de mogelijkheden op een rij van de ‘Slideshare Professional Journey’.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Foto’s uploaden via de mobiele LinkedIn app
Met de vernieuwde mobiele LinkedIn app is het mogelijk om foto’s te uploaden. LinkedIn wil het hiermee voor gebruikers vergemakkelijken om ook onderweg visuele content te delen op het online zakelijke sociale netwerk.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren
Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Koop de NSMA-praktijkgids Social Media monitoren’ in onze webwinkel.