25-11-2012 / Martijn Baten

Op zondag brengt de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) je helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. De afgelopen week behandelde de NSMA onder andere de nieuwe zoekfuncties van Twitter. Daarnaast werd behandeld dat een toename in Facebook fans niet voor relatief meer bereik zorgt en werd in vier stappen uitgelegd hoe de link van een LinkedIn profiel kan worden aangepast. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:

Twitter lanceert deelknop voor tweets

Twitter deelknop om tweets via email te delenTwitter introduceert een deelknop via e-mail. Op deze manier kun je naast het retweeten ook tweets delen met mensen buiten Twitter.
Lees verder.

De link van een LinkedIn profiel aanpassen in 4 stappen

URL LinkedIn profielHet is mogelijk om de publieke URL van LinkedIn profielen naar eigen wens aan te passen. In dt artikel wordt stapsgewijs uitgelegd hoe dit werkt.
Lees verder.

Facebook na e-mail meest gebruikte kanaal voor delen van content

Delen van contentFacebook is, na e-mail, het belangrijkste kanaal waar links worden gedeeld. Ruim 19 procent van de content die wordt gedeeld, wordt gedeeld via Facebook.
Lees verder.

Twitter breidt resultaten van de zoekfunctie uit

Twitter breidt mogelijkheden zoekmachine uitTwitter heeft nieuwe functionaliteiten aan haar zoekmachine toegevoegd. Met deze functionaliteiten wordt ook meer verrijkte content getoond bij zoekopdrachten, zoals afbeeldingen, foto’s en video’s. Daarnaast wordt ook meer informatie gegeven bij de resultaten van de tweets om meer context te bieden.
Lees verder.

De impact van financieel nieuws binnen social media

onderzoek social media - INGING deed onderzoek naar de impact van financieel nieuws op consumenten. Hieruit blijkt onder andere dat men social media minder vertrouwd dan traditionele (online media) terwijl de impact op mening, gedrag en voorkeur via social media wel groter is. Lees alles over het onderzoek in dit artikel.
Lees verder.

Toename in Facebook fans leidt niet tot meer bereik

Facebook LikesMeer fans leiden niet tot een relatief groter bereik als het gaat om de Facebook statusupdates die vanuit een Facebook bedrijfspagina worden geplaatst en gemiddeld bereik van bedrijfspagina’s niet gedaald na aanpassingen aan EdgeRank.
Lees verder.

NSMA Praktijkgids van de week – Twitter gevorderden

De Praktijkgids ‘Twitter gevorderden’ leert je om meer te halen uit het Twitter-platform als sociaal netwerk en jouw Twitter-account. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via Twitter.
Lees verder.