16-12-2012 / Martijn Baten
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de impact van nepvolgers op zakelijke Twitter-accounts. Verder behandelde we onder andere de nieuwe mogelijkheid om groepen aan een LinkedIn bedrijfspagina toe te voegen en een onderzoek over Facebook vrienden en stress. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:
De impact van nepvolgers op zakelijke Twitter-accounts
Fake followers (nepvolgers) op Twitter kan iedereen mee te maken krijgen. Bedrijven, merken en organisaties vinden in sommige gevallen het aantal volgers belangrijk en huren bedrijven in om ‘volgers te kopen’. Deze nep volgers dragen echter niets bij aan de waarde voor zakelijke Twitter-gebruikers. In dit artikel krijg je tools aangereikt om neppe volgers op te sporen en inzichten waarom ze kwaad kunnen voor bedrijven, merken en organisaties die actief zijn op Twitter.
Lees verder.
LinkedIn Today zorgt voor relevantie en traffic
LinkedIn Today zorgt niet alleen voor een relevant aanbod van vak-gerelateerd nieuws voor professionals, maar biedt ook mogelijkheden om een zakelijk netwerk uit te breiden. Daarnaast blijkt LinkedIn een positieve invloed te hebben op traffic naar nieuwssites.
Lees verder.
Toename van Facebook vrienden zorgt voor stress
Een groter aantal Facebook vrienden zorgt voor een toename in stress. Onderzoek van de University of Edinburgh Business School laat zien dat naarmate het netwerk van Facebook gebruikers groeit, dit meer stress gevoelens oplevert.
Lees verder.
Twitter verkort de lengte van tweets door langere url’s
Twitter heeft aangekondigd om de opbouw van een tweet te veranderen. De lengte van de url’s die verkort worden met Twitter’s eigen url-verkorter (t.co) wordt uitgebreid waardoor een Twitter-gebruiker minder tekst in een tweet kan plaatsen.
Lees verder.
Groepen toevoegen aan LinkedIn bedrijfspagina’s
Het is vanaf nu mogelijk om groepen toe te voegen aan LinkedIn bedrijfspagina’s. Dit biedt veel nieuwe kansen. Denk hierbij aan speciale groepen voor klantvragen, verschillende productcategorieën of het betrekken van klanten bij innovatie en productontwikkeling.
Lees verder.
Bekijk je eigen Facebook jaaroverzicht 2012
Facebook zet de belangrijkste gebeurtenissen, die je op Facebook gedeeld hebt, van het afgelopen jaar op een rij in een gepersonaliseerd jaaroverzicht. Het overzicht bestaat uit twintig updates die in 2012 zijn gedeeld op Facebook.
Lees verder.
Praktijkgids van de week – Praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken’
De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina op Facebook. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een Facebook bedrijfspagina (fanpage voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) optimaal in te richten en efficiënt gebruik te maken van de tijdlijn.
Lees verder.