09-02-2014 / Ayman van Bregt
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) 10 tips voor het stimuleren van interactie in Facebook statusupdates op een bedrijfspagina. Verder kwam de waarde van Twitter volgers voor bedrijven aan bod en tips voor het makkelijker en effectiever netwerken op LinkedIn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
10 tips voor Facebook updates die interactie stimuleren
Veranderingen aan EdgeRank vraagt om goede Facebook updates van bedrijven op Facebook. Dit artikel geeft 10 tips voor updates die de interactie stimuleren onder fans.
Lees verder.
De waarde van Twitter volgers voor bedrijven
Uit onderzoek van Twitter met Market Probe International blijkt dat Twitter volgers voor bedrijven leiden tot (een groter) bereik, bezoek aan de website, inschrijving of aanmelding (voor bijvoorbeeld een dienst, e-mailnieuwsbrief, testproduct, evenement), mond-tot-mond reclame en verkoop. In dit artikel staan de inzichten uit het onderzoek op een rij.
Lees verder.
Makkelijker en effectiever netwerken op LinkedIn
LinkedIn heeft de mogelijkheid om te netwerken verbeterd met de functie ‘How you’re connected’. Hiermee krijg je als gebruiker beter inzicht in hoe jouw netwerk de persoon kent waarmee je wilt netwerken op LinkedIn.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: Effectief content plaatsen met een social media content kalender
Het plannen van content voor social media is handig, om consistent de volgers en fans van je bedrijf te kunnen voorzien van passende en relevante content via de social media accounts van je bedrijf. In dit artikel wordt uitgelegd wat de voordelen zijn van een social media content kalender.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Facebook bedrijfspagina gevorderden
De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina gevorderden’ leert je om meer te halen uit Facebook en in het bijzonder jouw bedrijfspagina. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een goede aanpak te kiezen voor jouw Facebook bedrijfspagina in combinatie met toepassingen (Facebook applicaties). Na deze praktijkgids ben je in staat om de door jezelf geformuleerde doelen voor jouw Facebook pagina te realiseren.
Koop de praktijkgids in onze webshop.