15-02-2015 / Martijn Baten

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de nieuwe functies om gemakkelijker spullen te verkopen via Facebook. Verder behandelden we de het zesde Transparency Report van Twitter en de mogelijkheden van IFTTT om geen informatie te missen op LinkedIn. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

 

Mis geen informatie op LinkedIn met IFTTT

Mis geen informatie op LinkedIn met IFTTT

Met LinkedIn als een inspiratiebron voor het vinden van veel informatie waaronder vacatures wil je niets missen. In dit artikel staan de mogelijkheden op een rij om LinkedIn als informatiebron te gebruiken ondersteunt door IFTTT om zo proactief goed geïnformeerd te blijven.
Lees verder.

 

Twitter publiceert 6e transparency report

Twitter publiceert 6e Transparency Report

Het Twitter Transparency Report geeft inzage en openheid van zaken over de verzoeken vanuit overheden in de wereld voor bijv. het verwijderen van content of uitgebreide informatie over de activiteiten van een specifiek Twitter account.
Lees verder.

 

Verhandelen van spullen in Facebook groepen gemakkelijker

Verkopen van spullen in Facebook groepen gemakkelijker

Vanaf nu biedt Facebook de mogelijkheid om gemakkelijker spullen te kopen en verkopen via Facebook groepen. Op het online sociale netwerk zijn al veel groepen aanwezig waarin gebruikers spullen te koop aanbieden. Met het introduceren van nieuwe functies wil Facebook dit beter ondersteunen.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: LinkedIn profiel musthaves5 musthaves op een LinkedIn profiel

In dit artikel 5 musthaves voor een goed LinkedIn profiel om op te blijven vallen op LinkedIn wat in 2013 hard gegroeid is door een toename in gebruikers, groei in LinkedIn Groepen en de introductie van LinkedIn Showcasepagina’s en LinkedIn Universiteitspagina’s.
Lees verder.

 

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Praktijkgids van de week: Praktijkgids Social Media Monitoren

Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden.
Koop de Praktijkgids Social Media Monitoren nu.

 

social-media-contentkalenderNSMA Social Media Contentkalender 2015

In 2014 introduceerde NSMA de handige NSMA Social Media Contentkalender. Met deze contentkalender is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team. Ook voor 2015 heeft NSMA een actuele versie van de contentkalender.
Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender.

 

30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite ProHootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie

Hootsuite is een social media management oplossing waarmee bedrijven en organisaties via verschillende apparaten hun verschillende social media accounts kunnen managen. De Nederlandse Social Media Academie biedt haar lezers dankzij een partnership met Hootsuite nu de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro.
Gedurende 30 dagen kun je gratis gebruik maken van alle functionaliteiten die Hootsuite Pro biedt zonder enige verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.