‘Openingstijden’ vermelden voor klantenservice op Twitter

Twitter is al een geruime tijd een populair kanaal voor bedrijven om klantenservice via Twitter te bieden. Vorige week heeft Twitter nieuwe mogelijkheden voor het bieden van klantenservice op Twitter gelanceerd, zoals het vermelden op welke momenten service via Twitter aan klanten kan worden geboden. Hiermee wil Twitter bedrijven ondersteunen om op een professionele manier goede klantenservice te bieden. In dit artikel staan de nieuwe mogelijkheden voor klantenservice op Twitter op een rij.

‘Openingstijden’ vermelden voor klantenservice op Twitter

De nieuwe mogelijkheden zijn er op gericht om bedrijven en organisaties een betere klantenservice te kunnen bieden. Eerder dit jaar maakte Twitter het eenvoudiger om tweets via een direct message te delen zodat gebruikers laagdrempeliger contact op kunnen nemen met een bedrijf op Twitter.

De nieuwe functies voor het bieden van klantenservice op Twitter gaan hierin verder om het laagdrempeliger te maken voor gebruikers om contact op te nemen met bedrijven bij vragen of problemen. Bedrijven kunnen vanaf nu gebruikers beter inzicht te geven in de bereikbaarheid. Zo kunnen bedrijven aangeven dat zij actief klantenservice op Twitter beschikbaar stellen. In de zoekresultaten binnen Twitter zal deze informatie duidelijk worden weergegeven en kunnen gebruikers via een Direct Message vervolgens direct contact opnemen. Organisaties en bedrijven kunnen de klantenservice op Twitter tevens verbeteren door te vermelden op welke momenten medewerkers beschikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen, zoals is te zien in de afbeelding onderaan dit artikel. Wanneer de ‘openingstijden’ op het Twitter-accoint zijn aangegeven wordt de Direct Message-knop prominenter zichtbaar.

De nieuwe instellingen zijn te activeren via de nieuwe Customer support pagina; een onderdeel van het Twitter Dashboard. Om gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden is het noodzakelijk om privé-berichten van alle Twitter gebruikers te ontvangen. De nieuwe mogelijkheden zijn direct beschikbaar voor alle bedrijven en organisaties. Na het activeren zullen alle Twitter gebruikers in de komende weken de nieuwe instellingen kunnen zien via de Twitter app. Onderstaande afbeelding geeft een overzicht van wat gebruikers zullen zien:

Nieuwe mogelijkheden voor klantenservice op Twitter