
12-09-2014 / Martijn Baten
Een recent onderzoek door Adobe laat zien dat Facebook gebruikers minder publiekelijk content delen via Facebook. Uit het onderzoek blijkt dat gebruikers steeds minder voorkeur geven aan het sociale netwerk voor het delen van content en liever kiezen voor privéoplossingen als WhatsApp en iMessage.
Publiekelijk delen van content op Facebook neemt af
Het rapport “Mobile Benchmark Report van Adobe“ laat zien dat het delen van content op Facebook afneemt met 42,6% jaar na jaar. Het delen van content via iMessage is daarentegen gestegen met 259%, evenals Pinterest met 131%. In een interview met InsideFacebook geeft analist Tamara Gaffney van Adobe aan dat wanneer het aantal vrienden van gebruikers op Facebook toeneemt, het publiekelijk delen van content minder aantrekkelijk is. Gaffney geeft aan dat niet alle content die je deelt voor iedereen aantrekkelijk is. Door het delen van content via een dienst als WhatsApp of iMessage met specifieke personen is de kans groter dat de content wordt bekeken. Facebook biedt hier ook de mogelijkheid voor om Facebook lijsten te maken. Maar het gebruik van lijsten op mobiel is niet aantrekkelijk en eenvoudig genoeg voor gebruikers op dit moment.
Uit het rapport van Adobe blijkt dat het meeste verkeer naar externe websites van Facebook gegenereerd wordt vanaf een desktop-PC of laptop. Ruim 60% van het verwijsverkeer vanaf Facebook komt via desktop computers, terwijl slechts 25% van het verwijsverkeer via mobiel komt.
Tips & tricks voor het delen van content
Wie wil opvallen op Facebook (en andere social media) met content kan rekening houden met een aantal verschillende elementen. Onderstaande tips & tricks helpen je verder op weg bij het effectief delen van content:
- De onderdelen van de perfecte Facebook update;
- Woorden die het delen van content op social media stimuleren;
- 10 tips voor Facebook bedrijfspagina’s updates;
- Effectief content plaatsen met een social media content kalender.
Afbeelding: booleansplit / Flickr