04-12-2015 / Martijn Baten
Het opzetten van Facebook advertenties kost voorbereiding en tijd. Om die reden is het niet prettig als Facebook hierna de ingediende advertentie afkeurt. Facebook advertenties worden vaak vanwege de gebruikte afbeelding afgekeurd. In dit artikel wordt de oplossing om Facebook advertenties goedgekeurd te krijgen uitgelegd.
Redenen waarom Facebook advertenties afkeurt
Een veel voorkomende reden waarom Facebook advertenties afkeurt is omdat de afbeelding bij de advertentie teveel tekst bevat. Facebook hanteert de regel dat advertenties maximaal 20 procent tekst mogen bevatten en deze regel word strikt gehanteerd. Alles wat op tekst lijkt zoals een logo of icoon kan door Facebook als tekst beoordeeld worden. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan tekst op een product zelf of in de achtergrond, ook deze onderdelen worden meegeteld.
Om te zien of je afbeelding voldoet aan de advertentierichtlijnen van Facebook kun je gebruik maken van de Rastertool die hiervoor is ontwikkeld. Door hier de afbeelding voor de Facebook advertentie in te laden kun je snel zien of er wordt voldaan aan de 20 procent tekst richtlijn van Facebook. Markeer alle vlakken waar tekst op staat, als de rastertool aangeeft dat deze bij elkaar minder dan 20 procent, dan zou de Facebook advertentie goedgekeurd moeten worden.
Uiteraard kun je, nadat je hebt bekeken of de aangepaste afbeelding aan de advertentierichtlijnen van Facebook voldoet, de nieuwe afbeelding gebruiken in de Facebook advertentie. Hiervoor ga je naar de Facebook Ad Manager of Power Editor en kan de afbeelding gewijzigd worden door voor ‘bewerken’ te kiezen.
Meer over Facebook advertenties
Met enige regelmaat schrijft de Nederlandse Social Media Academie over het inzetten van Facebook advertenties. Recent verschenen de onderstaande tips & tricks over het adverteren op Facebook:
- Klikratio voor Facebook advertenties 35 procent hoger;
- Directe leadgeneratie op Facebook vanaf nu mogelijk;
- Adverteerders op Facebook krijgen garantie voor ‘volledige zichtbaarheid’