17-03-2013 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere alles over de verbeteringen aan de nieuwe Facebook Tijdlijn (timeline). Verder blijkt LinkedIn, Facebook te hebben ingehaald als meest populaire social media kanaal voor bedrijven en deelden wij 15 belangrijke statistieken voor merken, bedrijven en organisaties op Twitter. In het weekoverzicht staan alle tips & tricks op een rij:

Verbeteringen voor de Facebook Tijdlijn (timeline)

Facebook Timeline voor bedrijfspagina'sFacebook voert de komende weken nieuwe aanpassingen door aan de tijdlijn (profiel) van gebruikers. De aanpassingen helpen gebruikers om informatie beter op hun tijdlijn te organiseren. Daarnaast wordt ook de lay-out van de tijdlijn verbeterd.
Lees verder.

 

Slideshare presentaties tonen in LinkedIn advertenties

Slideshare presentaties in LinkedIn advertenties

Door het tonen van Slideshare presentaties in LinkedIn advertenties, kunnen bedrijven en merken hun content op een interactieve manier onder de aandacht brengen en leads genereren.
Lees verder.

 

Twitter Transparency Report 2013

Twitter Transparency Report 2013

Het Twitter Transparency Report 2013 geeft inzage en openheid van zaken over de verzoeken vanuit overheden in de wereld. Het rapport laat per land (of overheid) zien of de overheid van het desbetreffende land een verzoek bij Twitter heeft ingediend voor bijvoorbeeld het verwijderen van specifieke content die via het profiel is geplaatst of meer informatie over de activiteiten van het account.
Lees verder.

 

De impact van de aanpassingen aan het Facebook nieuwsoverzicht

Facenook nieuwsoverzicht

Facebook heeft vorige week een vernieuwde versie van het nieuwsoverzicht aangekondigd. In dit artikel wordt ingegaan op de impact van de aanpassingen aan het nieuwsoverzicht voor bedrijfspagina’s op Facebook.
Lees verder.

 

LinkedIn meest populaire social media kanaal voor succesvolle bedrijven

LinkedIn - populairste social media - 2013

LinkedIn haalt Facebook in als meest populaire social media kanaal. Pinterest en Foursquare komen op, de behoefte aan social media monitoren daalt en concrete ROI wordt behaald op het gebied van recruitment. Lees alles over de manier waarop succesvolle bedrijven social media inzetten in dit artikel.
Lees verder.

 

15 Twitter statistieken voor merken en bedrijven

15 twitter statistieken voor merken en bedrijven

In dit artikel 15 Twitter statistieken om de kracht van Twitter zichtbaar te maken als digitaal mediabedrijf. Twitter is nu meer dan een online sociaal netwerk en deze cijfers onderschrijven mede het belang voor bedrijven, merken en organisaties om de zakelijke kracht van Twitter te benutten.
Lees verder.

 

NSMA Praktijkgids van de week – Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Leer in de Praktijkgids ‘Social Media monitoren‘ hoe je met een doordachte aanpak en met behulp van gratis tools kunt monitoren op Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs.
Koop de praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ in onze webshop
.