31-03-2013 / Martijn Baten
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere het aanpakken van zelfpromotie in LinkedIn groepen. Verder kwam aan bod hoe je een embedded tweet kunt centreren en sneltoetsen voor het besparen van tijd op Facebook. In het weekoverzicht staan alle tips & tricks op een rij:
Twitter viert 7-jarig bestaan
Twitter bestaat 7 jaar en blikt terug op de hoogtepunten van de afgelopen jaren met een korte video. Twitter heeft meer dan 200 miljoen actieve gebruikers die dagelijks meer dan 400 miljoen tweets plaatsen.
Lees verder.
LinkedIn pakt zelfpromotie in groepen aan
LinkedIn wil dat er in groepen vooral kennis wordt gedeeld en minder commerciële berichten. Om deze reden is het niet meer mogelijk om een RSS feed aan groepen te koppelen en een speciaal algoritme spoort zelfpromotie op.
Lees verder.
Meeste interactie op Facebook statusupdates binnen drie uur
Binnen drie uur vindt de meeste interactie op Facebook statusupdates plaats. Dit blijkt uit analyse van Optimal, een bureau voor analyse en advertenties op Facebook. De analyse werd uitgevoerd om beheerders van bedrijfspagina’s inzicht te geven in hoe lang het ongeveer duurt totdat een update viraal gaat.
Lees verder.
Een embedded tweet centreren
Het centreren van een embedded tweet via de Twitter-functionaliteit werkt niet meer. Daarom in dit artikel een uitleg hoe je zelf op eenvoudige wijze een embedded tweet kunt centreren.
Lees verder.
De nieuwe zoekfunctie van LinkedIn
LinkedIn heeft de zoekfunctie verbeterd om een betere zoekervaring bieden en de beste zoekresultaten tonen. In dit artikel zijn alle veranderingen op een rij gezet.
Lees verder.
Bespaar tijd met Facebook sneltoetsen
Met Facebook sneltoetsen kun je de verschillende functies van Facebook sneller gebruiken. Met behulp van sneltoetsen kun je snel en eenvoudig activiteiten uitvoeren of een aantal onderdelen openen. In dit artikel worden de verschillende sneltoetsen om Facebook te gebruiken op een rij gezet.
Lees verder.
[Korting] Praktisch aan de slag met social media tijdens de NIMA Foundation Class
Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) en de Nederlandse Social Media Academie werken samen bij het opleiden van marketing professionals op het gebied van social media. NIMA en NSMA zullen invulling geven aan een NIMA Foundation Class om praktisch aan de slag te gaan met social media en een Expert Class gericht op het creëren van waarde met behulp van social media voor b2b organisaties.
Lees verder.
Praktijkgids van de week – Praktijkgids Twitter
De praktijkgids ‘Twitter’ leert je alles om aan de slag te gaan met Twitter als sociaal netwerk. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om je persoonlijke profiel op Twitter te maken en te gebruiken.
Koop de praktijkgids in onze webshop.