NSMA Social Media Weekoverzicht (week 3)

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere hoe je effectief kunt monitoren via Twitter. Verder kwam aan bod hoe je kunt werken aan de groei van je Facebook bedrijfspagina en hoe je vliegensvlug kunt zoeken binnen LinkedIn. In het weekoverzicht van NSMA zetten we alle tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij:

Effectief monitoren via Twitter

Monitoren wat op Twitter gezegd wordtOp Twitter vinden er dagelijks veel conversaties plaats. Ook zonder betaalde tools is het mogelijk om relevante gesprekken te lokaliseren en bij te houden. In dit artikel zijn tips op een rij gezet die je kunnen helpen een goede aanpak voor het monitoren op Twitter.
Lees verder.

Demografische statistieken LinkedIn 2012

LinkedIn statistieken 2012 - nsmaUit de nieuwe statistische update van LinkedIn blijkt dat het op dit moment grootste online sociale netwerk voor professionals nog steeds groeit. Bekijk de meest recente cijfers en feiten van januari 2012 in dit artikel.
Lees verder.

Werken aan de groei van je Facebook bedrijfspagina

The importance of a fan base infographicEen groep online fans van je merk of organisatie kan een interessante manier zijn voor het verkrijgen en/of behouden van klanten. In dit artikel een handig stappenplan om te werken aan een groei van je aantal online fans.
Lees verder.

De fotodienst van Twitter haalt andere apps in

Twitter's eigen fotodienst haalt andere apps inFoto’s delen via Twitter groeide in 2011 met 421% waarbij Twitter’s eigen fotodienst (Twimg) anderen inhaalde.
Lees verder.

LinkedIn snel doorzoeken met INstant

INstant - LinkedIn - nsmaMet de toepassing INstant voor LinkedIn kun je overzichtelijk en snel het platform doorzoeken. Handig voor mensen die even snel een niet al te complexe zoekopdracht willen uitvoeren.
Lees verder.

Facebook Timeline nog weinig gewaardeerd door gebruikers

Facebook TimelineOp basis van een steekproef lijken Nederlandse Facebook gebruikers niet tevreden te zijn met de nieuwe uitwerking van hun Facebook profiel (Facebook Timeline).
Lees verder.

Cursus van de week – Cursus Facebook bedrijfspagina gevorderden

Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingenMet het ebook ‘Cursus Facebook bedrijfspagina gevorderden’ creëer je een actieve fanpagina. Je leert meer volgers te krijgen met behulp van goede content en toepassingen binnen Facebook (apps).
Lees verder.