05-08-2012 / Martijn Baten

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere de handige tool Tweets by Email om dagelijks berichten op Twitter te volgen per mail. Verder werd de tool Momentus behandeld om de ‘gezondheid’ van Facebook bedrijfspagina’s te bekijken en werd uitgelegd hoe de nieuwe volgers-statistieken van LinkedIn bedrijfspagina’s gebruikt kunnen worden. Hieronder staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:

Twitter-berichten per e-mail ontvangen met Tweet by Email

Tweets by E-mail - Volg Twitter via e-mailVia de toepassing Tweets by Email kun je dagelijks per e-mail op de hoogte worden gehouden van tweets die door voor jou belangrijke personen of merken zijn geplaatst. Je kiest zelf de Twitter-accounts die je wilt volgen en ontvangt een overzicht van de tweets in je inbox.
Lees verder. 

LinkedIn integratie Microsoft Office 2012

microsoft logoIn de nieuwe Microsoft Office wordt LinkedIn geïntegreerd. Met één muisklik krijgen gebruikers van Office 2012 toegang tot hun LinkedIn-account en profielinformatie van anderen. Verder wordt er gewerkt aan een toepassing die het gebruik van LinkedIn makkelijker maakt voor professionals die het druk hebben.
Lees verder.

Check hoe ‘gezond’ jouw Facebook bedrijfspagina is met de tool ‘Momentus’

Bekijk de gezondheid van een Facebook bedrijfspaginaMet behulp van de handige tool Momentus kun je snel een Facebook bedrijfspagina controleren op ‘gezondheid’. Momentus biedt inzage in een aantal statistieken als: het aantal fans, updates per dag, likes en reacties op statusupdates en een totale score.
Lees verder.

De verbeterde navigatie van Tweetdeck voor Twitter

Twitter update TweetDeck met diverse nieuwe functionaliteitenTweetdeck is een applicatie waarmee activiteiten op Twitter kunnen worden gemanaged. Er zijn nieuwe functies toegevoegd waardoor vooral het navigeren door de applicatie is verbeterd.
Lees verder.

Inzicht in de volgers van LinkedIn bedrijfspagina’s dankzij Follower Statistics

LinkedIn - Follower StatisticsBeheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s kunnen dankzij Follower Statistics inzicht krijgen in de volgers van de pagina. Hierdoor krijg je een beeld van de mensen die zich voor het bedrijf en de producten/diensten interesseren en achterhalen of statusupdates goed of slecht aanslaan.
Lees verder.

Facebook fans sterker betrokken bij merken dan niet-fans

FacebookFacebook fans zijn sterker betrokken bij hun favoriete merken, dan niet-Facebook fans. In een onderzoek onder zes Nederlandse merken is de relatie tussen interactie op Facebook bedrijfspagina’s en betrokkenheid aan merken in de praktijk getoetst.
Lees verder.

Zomertip! 10 tips om effectiever te netwerken met LinkedIn

Goed voorbereid na de zomer aan de slag met netwerken op LinkedIn? De NSMA Whitepaper ‘10 tips om effectiever te netwerken met LinkedIn‘ geeft tips over o.a. het makkelijker vinden van connecties, het vermijden van veel gebruikte steekwoorden en het zelf bepalen van de inrichting van je LinkedIn profiel. Je kunt de whitepaper gratis aanvragen via het formulier op deze pagina.