18-08-2013 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) het verdienmodel van LinkedIn. Verder behandelden we de aanpassingen aan Facebook Edgerank en hoe je meer volgers op Twitter kunt krijgen. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

 

Aanpassingen Facebook EdgeRank leiden tot nieuwe volgorde nieuwsoverzicht

Facebook nieuwsoverzichtEen aantal veranderingen worden doorgevoerd aan Facebook EdgeRank; het algoritme waarmee het nieuwsoverzicht van gebruikers wordt samengesteld. Het online sociale netwerk kijkt vanaf nu niet alleen naar nieuw geplaatste statusupdates, maar ook naar updates die nieuw kunnen zijn voor een specifieke gebruiker.
Lees verder.

 

Onderzoek: Het krijgen van meer volgers op Twitter

Meer Twitter volgers krijgen
Een onderzoek van Georgia Tech University en The University of Michigan geeft inzicht in hoe meer volgers op Twitter bereikt kunnen worden. In dit artikel delen we de belangrijkste inzichten om meer volgers op Twitter te krijgen op basis van dit onderzoek.
Lees verder.

 

Uitleg over het LinkedIn verdienmodel

De verdienmodellen van LinkedInLinkedIn heeft verslag uitgebracht van de omzet over het afgelopen kwartaal waaruit blijkt dat de omzet van LinkedIn gestegen is met 59% naar 363,7 miljoen dollar met een nettoresultaat van 3,7 miljoen. Waar komen precies de inkomsten van LinkedIn vandaan? In dit artikel een overzicht van het LinkedIn verdienmodel en hoe de omzet van LinkedIn is opgebouwd.
Lees verder.

 

Uit het NSMA-archief: Endorsements geven op LinkedIn nu mogelijk

Na de introductie van LinkedIn Endorsements, is het nu ook voor het merendeel van de Nederlandse LinkedIn gebruikers mogelijk om endorsements te geven. Endorsements zijn te vergelijken met de vind-ik-leuk knop van Facebook. Met één klik kun je waardering tonen voor de vaardigheden die anderen hebben toegevoegd aan hun profiel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ZZP’er die je hebt ingehuurd voor grafische vormgeving. Voortaan kun je deze vaardigheid extra op laten vallen door deze goed te keuren (endorse) op het profiel van deze persoon. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je endorsements kunt geven.
Lees verder.

 

Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren.
Bekijk de NSMA Praktijkgids Social Media Monitoren in onze webwinkel