
06-11-2011 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere hoe je met een business account kunt adverteren op LinkedIn. Verder werd uitgelegd hoe je statistieken van je Facebook-pagina makkelijk kunt verwerken en visualiseren in Excel en hoe je een rss-feed van een Twitter-gebruiker makkelijk kunt achterhalen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. In het weekoverzicht van NSMA zetten we alle tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij.
Koppel je Facebook profiel of bedrijfspagina aan je Twitter-account
Wil je jouw statusupdates van je Facebook bedrijfspagina of profiel automatisch kunnen doorsturen naar een Twitter-account? Met behulp van een handige functie binnen Facebook kun je dit snel instellen.
Lees verder.
Maak van jezelf een merk op LinkedIn
Doe de test en bekijk wat jouw persoonlijke merk is. Komt de uitkomst overeen met de manier waarop je LinkedIn inzet?
Lees verder.
Twee manieren om de rss-feed van een Twitter account te achterhalen
Twitter bood vroeger standaard voor iedere gebruiker een rss-feed aan. Dit is niet meer zichtbaar maar je kunt het nog steeds inzetten.
Lees verder.
Statistieken van je Facebook bedrijfspagina in Excel
Inzichten in het gebruik van je Facebook bedrijfspagina zijn handig om je pagina te kunnen verbeteren. Met een handige tool van Simply Measured kun je statistieken van je bedrijfspagina exporteren naar excel. Handig als je deze data ook offline wilt gebruiken!
Lees verder.
Adverteer op LinkedIn met een business account
Als je een advertentiecampagne wilt beginnen op LinkedIn dan hoeft dit niet langer via een persoonlijk profiel. Je kunt een speciaal business account aanmaken waar je meerdere personen aan kunt toevoegen.
Lees verder.
Analyseer je Twitter-activiteiten en -berichten
Hoe haal je snel inzichten uit jouw Twitter activiteiten en Tweets? Een visuele manier van presenteren biedt snel en makkelijk inzichten.
Lees verder.