09-12-2012 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere de laatste details over Facebook Edgerank. Verder kwamen er twintig wetenswaardigheden over Twitter aan bod en de tien minst originele steekwoorden op LinkedIn profielen. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:
Acht tips van Twitter voor zakelijke gebruikers
Twitter heeft er belang bij dat bedrijven, merken en organisaties ook succesvol zijn in hun Twitter-gebruik. Voor zakelijke gebruikers geeft Twitter daarom acht adviezen die er op gericht zijn om meer volgers te krijgen, het vergroten van je reputatie en meer vertrouwen te creëren bij (potentiële) klanten. Lees verder
Verband tussen LinkedIn netwerk en succesvolle ondernemers
Uit onderzoek blijkt dat een groot netwerk op LinkedIn de overlevingskansen van een onderneming kan vergroten. Een Facebook netwerk heeft volgens de onderzoeker geen relatie met ondernemerssucces en te veel volgers op Twitter kan zelfs schadelijk zijn. Lees verder
Facebook EdgeRank werkt anders voor elke bedrijfspagina
Thomas Baekdal heeft onderzoek gedaan naar de EdgeRank veranderingen binnen Facebook. Zijn onderzoek levert een nieuwe kijk op de werking van EdgeRank. In dit artikel worden de belangrijkste inzichten toegelicht. Lees verder
Twintig wetenswaardigheden over Twitter in 2012
Brian Honigman, een Amerikaanse professional op het gebied van digitale marketing blikt terug met 100 wetenswaardigheden op het gebied van social media in 2012. Hierbij blikt hij terug op Facebook, Google+, Instagram, Pinterest en Twitter. In dit artikel de 20 wetenswaardigheden van Twitter. Lees verder
De 10 minst originele steekwoorden op LinkedIn in 2012
LinkedIn heeft de top 10 van meest gebruikte steekwoorden op profielen bekend gemaakt. Wanneer je jezelf als professional wil onderscheiden van anderen, is het verstandig deze woorden niet te veel te gebruiken. Lees verder
Meet de waarde van activiteiten op een Facebook bedrijfspagina met LPM
Hoe bepaal je de waarde van je merk als het gaat om jouw Facebook activiteiten? Booz & Company bekeek de ‘likes’ van enkele Facebook bedrijfspagina’s van consumentenmerken en deelde deze door de gemaakte winst. Deze manier van rekenen leidt tot een meetinstrument om de waarde van een merk op Facebook te kunnen bepalen en te vergelijken. Lees verder
Praktijkgids van de week: Social Media Monitoren
Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren. Lees verder