24-02-2013 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere 3 aandachtspunten bij het organiseren van wedstrijden en marketingacties op Facebook bedrijfspagina’s. Verder kwam aan bod dat LinkedIn het zoeken naar vacatures heeft verbeterd met de introductie van een nieuwe Jobs-pagina en hoe mobiele gebruikers op Twitter verschillen van reguliere gebruikers. In dit NSMA social media weekoverzicht staan alle tips & tricks weer op een rij:
Facebook komt met nieuwe versie van Facebook Aanbiedingen
Facebook test een nieuwe versie van Facebook Aanbiedingen voor bedrijfspagina’s waarmee gebruikers direct een product kunnen aanschaffen en/of een herinnering kunnen instellen voordat de aanbieding is afgelopen. De nieuwe uitwerking van Facebook Aanbiedingen is visueler en maakt het eenvoudiger om te beslissen of en wanneer een aanbieding gedeeld mag worden met vrienden.
Lees verder.
LinkedIn belangrijkste social media platform voor financieel adviseurs
LinkedIn is het meest gebruikte social media platform onder financieel adviseurs. Dit blijkt uit onderzoek dat LinkedIn heeft verricht in samenwerking met FTI Consulting.
Lees verder.
Zakelijke Twitter hashtags voor bedrijven en ondernemers
Social Caffeine heeft een overzicht met de meest gebruikte zakelijke Twitter hashtags verwerkt in een infographic. Deze infographic met twintig hashtags is weergegeven in dit artikel.
Lees verder.
3 aandachtspunten bij het organiseren van marketingacties op Facebook bedrijfspagina’s
Veel beheerders van Facebook bedrijfspagina’s zijn zich op dit moment niet bewust van de reglementen die het online sociale netwerk heeft opgesteld voor wedstrijden en acties. Wie wil voorkomen dat zijn bedrijfspagina ineens wordt verwijderd, kan het beste rekening houden met drie aandachtspunten bij het organiseren van acties.
Lees verder.
LinkedIn verbetert zoeken naar vacatures met nieuwe ‘Jobs-pagina’
Door middel van LinkedIn Jobs kunnen de ruim 200 miljoen gebruikers van het online sociale netwerk voor professionals gericht op zoek naar relevante vacatures. De Jobs-pagina is voorzien van een nieuw design en verbeterd zodat het managen van zoekopdrachten makkelijker is.
Lees verder.
Mobiel gebruik Twitter heeft de voorkeur
Twitter heeft in samenwerking met Compete onderzoek gedaan naar de manier waarop Twitter mobiel wordt gebruikt door Twitter-gebruikers. Uit het onderzoek blijkt dat gebruikers die primair het mobiele platform van Twitter gebruiken intensiever betrokken zijn bij wat er op Twitter gebeurd.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: Twitter gevorderden
De praktijkgids ‘Twitter gevorderden’ leert je om meer te halen uit het Twitter-platform als sociaal netwerk en jouw Twitter-account. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via Twitter.
Lees verder.