26-02-2012 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie onder andere dat interactie op Facebook volgens onderzoek bijdraagt aan betrokkenheid bij merken en/of organisaties. Verder was er een video met LinkedIn statistieken van januari 2012 en behandelden we een toepassing voor Twitter waarmee je met meerdere mensen tegelijk de interactie kunt aangaan met grote doelgroepen. In het weekoverzicht van NSMA zetten we alle tips & tricks van de afgelopen week voor je op een rij:

Prospects en klanten vinden via Twitter met itweetlive

Communiceer effectief en efficiënt op Twitter met grote groepen mensen via ITweetLive

Groepen prospects en klanten vinden via Twitter en persoonlijk communiceren? Gebruik ITweetLive.
Lees verder.

LinkedIn - statistieken - januari - 2012

Video met LinkedIn statistieken over januari 2012

Een overzicht met LinkedIn statistieken over januari 2012 vind je in een video in dit artikel. Handig voor mensen die de juiste platformkeuze willen maken of een marketing-/communicatieplan willen onderbouwen. Lees verder.

Facebook

Interactie op Facebook leidt tot hogere betrokkenheid bij merken

Een wetenschappelijk onderzoek door Social Embassy in samenwerking met de Radboud Universiteit toont aan dat interactie met een merk op Facebook een positief effect heeft op de mate van brand commitment. Lees verder.

Doorzoekbaar archief dankzij Twitter en Gnip

Twitter en Gnip bieden doorzoekbaar Twitter-archief aan

Wil je terugzoeken in alle tweets van de afgelopen 30 dagen? Gnip biedt samen met Twitter hiervoor de oplossing. Lees verder.

LinkedIn - zoekfunctie

LinkedIn gebruiken ter voorbereiding op zakelijke gesprekken

LinkedIn kan bruikbaar zijn ter voorbereiding op zakelijke gesprekken. In dit artikel worden vier tips gegeven over waarop je kunt letten bij het onderzoeken van het profiel van je gesprekspartner. Lees verder.

Facebook groepen

Facebook groepen krijgen nieuwe groepsfoto’s

Sinds deze week hebben Facebook groepen de mogelijkheid om een omslagfoto te kiezen. Hiermee krijg je als groepbeheerder meer mogelijkheden om je groep te personaliseren en zo herkenbaar en onderscheidend te maken. Lees verder.

Cursus van de week: Snelcursus Facebook bedrijfspagina maken

Het ebook ‘Snelcursus Facebook bedrijfspagina maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met de mogelijkheden van een bedrijfspagina (fanpage) op Facebook. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om je bedrijfspagina (fanpage voor je bedrijf, organisatie, instelling, merk, product, band of goede doel) op Facebook te maken en te gebruiken. Lees verder.

Geef bekendheid aan je bedrijf, organisatie, evenement of product met een Facebook bedrijfspagina (fanpage)