13-11-2017 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert sinds de overname door Microsoft, producten en diensten die de kracht van beide bedrijven bundelen. Een nieuw voorbeeld hiervan is de CV assistent (‘Resume Assistant’) dat helpt bij het maken van een CV in Word door relevante inzichten en inspiratie aan te reiken via data van LinkedIn. In dit artikel wordt toegelicht hoe gebruikers eenvoudig een cv met LinkedIn maken in Word met de LinkedIn assistent.

Een cv met LinkedIn maken in Word met de LinkedIn assistent

Eerder dit jaar introduceerde LinkedIn met Microsoft onder andere de nieuwe LinkedIn app voor Windows 10, nieuwe advertentiemogelijkheden op LinkedIn gericht op gebruikers van Outlook.com en de introductie van de LinkedIn Office profielkaart.

Microsoft en LinkedIn introduceren nu een assistent voor het opstellen en aanvullen van een CV in Word. Het CV heeft in het sollicitatieproces een belangrijke functie. Een aantal onderdelen van het CV sluiten aan bij informatie op het LinkedIn profiel zoals vaardigheden en werkervaring. Met de nieuwe plugin ‘Resume Assistant’ kunnen Word-gebruikers inspiratie opdoen op basis van LinkedIn data.

De LinkedIn assistent voor het maken van een CV in Word bevat de volgende functies:

  • Inspiratie van succesvolle professionals
    Bij het opstellen van het CV is het soms lastig om de juiste bewoordingen te vinden. In de CV assistent is het mogelijk om een gewenste functie en sector te selecteren en worden tal van voorbeelden getoond hoe LinkedIn gebruikers in dezelfde rol zich op LinkedIn presenteren.
  • Bepalen van de juiste vaardigheden
    Het uitlichten van de juiste vaardigheden kunnen doorslaggevend zijn bij het selecteren van CV’s. Op basis van de selectie van de functie en sector zullen suggesties voor vaardigheden worden gedaan. Wanneer een openstaande vacature op LinkedIn vraagt om vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden, worden suggesties gegeven voor het volgen van een cursus via LinkedIn Learning.
  • Beschikbare vacatures
    Tenslotte zal de CV assistent ook inzicht geven in relevante vacatures die openstaan op LinkedIn (LinkedIn Jobs). De LinkedIn assistent voor CV’s geeft details wat de vereisten zijn voor de functie om op basis van die inzichten het CV beter aan te kunnen scherpen. Het is tevens mogelijk om vanuit de CV Assistent de zichtbaarheid bij recruiters te vergroten met de ‘Open Candidates-functie‘.

Naast de bovenstaande kernfuncties biedt de LinkedIn assistent voor CV’s ook nog extra content en tips om een krachtiger CV te schrijven.

Een cv met LinkedIn maken met behulp van de LinkedIn assistent is sinds kort beschikbaar voor Microsoft Word-gebruikers op Windows computers en zal de komende maanden verder beschikbaar worden gesteld voor Office 365-gebruikers. De onderstaande video geeft meer inzicht in de mogelijkheden van de plugin:

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.