04-09-2013 / Ayman van Bregt

Twitter stelt 'Leadgeneratie Cards' beschikbaar voor alle adverteerdersIn mei 2013 introduceerde Twitter een nieuwe functionaliteit om met Twitter cards leads te genereren. Leadgeneratie op Twitter werd beschikbaar voor een beperkte groep van adverteerders. Vanaf nu is de nieuwe functionaliteit toegankelijk voor alle adverteerders. Meer over de introductie van ‘Lead Generation Cards’ viel eerder te lezen in het artikel ‘Leadgeneratie op Twitter na update Twitter Cards‘. In dit artikel een uitleg over de mogelijkheden van leadgeneratie op Twitter met de Lead Generation Cards van Twitter.

Mogelijkheden van leadgeneratie op Twitter met de Lead Generation Cards

In de basis draait leadgeneratie op Twitter erom dat volgers bij het lezen van een tweet direct in kunnen gaan op een aanbieding of informatieverzoek. Met behulp van de Twitter Cards-technologie kan door het drukken op de verzendknop direct een aanvraag gedaan worden. Bij de huidige introductie om leads te genereren via Twitter met de Lead Generation Card zijn ook een aantal nieuwe wijzigingen doorgevoerd en functies geïntroduceerd.

  • Eenvoudig proces om leadgeneratie op Twitter te starten en te managen
    Iedere adverteerder op Twitter kan in slechts enkele minuten starten met leadgeneratie op Twitter. Het managemen van de leads op Twitter kan eenvoudig door alle leads naar een spreadsheet (.csv bestand) te downloaden of een koppeling te maken met een CRM-systeem.
  • Statistieken voor leadgeneratie op Twitter
    Er zijn statistieken beschikbaar om de leadgeneratie op Twitter goed te managen. Een belangrijke indicator voor het succes is de CPL-score (cost per lead) als KPI. De statistieken voor leadgeneratie zijn beschikbaar in de rapportage op Twitter van Promoted Tweet campagnes.
  • Nieuwe lay-out
    Het visuele uiterlijk van de Lead Generation Cards is aangepast waardoor er nieuwe keuzes zijn te gebruiken in de lay-out.
    Er kan bijvoorbeeld gekozen worden tussen een lay-out passend bij het geven een kortingscode of om inschrijvingen te stimuleren voor een nieuwsbrief.
  • Beschikbare talen
    Alle talen die ondersteund worden door het advertentiesysteem van Twitter; Twitter Ads. Leadgeneratie op Twitter wordt op deze manier goed ondersteund doordat gebruikers in de eigen taal leadgeneratie campagnes op Twitter zullen zien. Op dit moment is Twitter Ads voor MKB-bedrijven alleen nog beschikbaar in de Verenigde Staten met Engelstalige tweets.

Alle informatie over leadgeneratie op Twitter kan gevonden worden op de pagina ‘What are Lead Generation Cards?‘.

 

Resultaten leadgeneratie op Twitter

Het Amerikaanse Rock/Creek (@RockCreek) verkoopt outdoor- en sportproducten en deed een test met leadgeneratie op Twitter. In een Promoted Tweet campagne werden e-mail-adressen verzameld van mensen die kans wilden maken op een gratis paar Chaco sandalen. De campagne was een succes met een engagementratio van 4.6% en meer dan 1700 nieuwe e-mail-adressen in één week. Doordat er op Twitter gericht geadverteerd kan worden op interesses was het rendement hoog voor Rock/Creek en waren zij zeer tevreden met de kosten voor deze campagne ten opzichte van het resultaat. Onderstaande afbeelding is een voorbeeld van de leadgeneratie op Twitter van Rock/Creek:

Resultaten leadgeneratie op Twitter

 

Meer lezen over Twitter Cards?

Eerder schreef de Nederlandse Social Media Academie de volgende artikelen over Twitter Cards: