13-01-2013 / Ayman van Bregt
De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) dat LinkedIn de grens van 200 miljoen gebruikers heeft gepasseerd. Verder behandelden we onder andere dat beheerders van Facebook bedrijfspagina’s moeten oppassen voor valse privéberichten en hoe je interactieve afbeeldingen kunt toevoegen aan Twitter. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:
4 aandachtspunten voor een Facebook content plan
Als je meer wilt halen uit jouw zakelijke Facebook-activiteiten is een gestructureerde aanpak voor het plaatsen van content aan te bevelen. Een gestructureerde aanpak aan de hand van een ‘Facebook content plan’ helpt je om te beschrijven met welke punten er rekening gehouden moet worden. In dit artikel worden 4 aandachtspunten uitgelicht waarmee je rekening kunt houden bij het maken van een content plan voor Facebook bedrijfspagina’s.
Lees verder.
LinkedIn heeft 200 miljoen leden
LinkedIn wil in de toekomst de digitale identiteit worden voor alle professionals en bedrijven op aarde. Dit doel wordt voorlopig nagestreefd nu het online sociale netwerk voor professionals de mijlpaal van 200 miljoen gebruikers heeft gehaald.
Lees verder.
De populairste grote bedrijven op Twitter in 2012
Topsy heeft een overzicht gepubliceerd van de populairste (vaak) grote bedrijven op Twitter in 2012. Het overzicht is een uitgebreide weergave van verschillende sectoren zoals media&entertainment, finance, retail, telecom etc. Een overzicht waar je mogelijk zelf van kunt leren door de Twitter-accounts te analyseren.
Lees verder.
Facebook bedrijfspagina beheerders ontvangen valse privéberichten
Valse berichten naar beheerders van Facebook bedrijfspagina’s proberen gebruikersgegevens te verkrijgen van Facebook profielen.
Lees verder.
Facebook app meest gebruikt op Android smartphones
De mobiele applicatie van Facebook wordt het meeste gebruikt op Android smartphones. In totaal worden de mobiele applicaties van Facebook door 470 miljoen gebruikers gebruikt. In dit artikel staan recente cijfers van het mobiele gebruik van Facebook op een rij.
Lees verder.
B2B content meest verspreid via LinkedIn
Uit onderzoek blijkt dat social media de populairste distributiekanalen zijn voor B2B doeleinden. LinkedIn wordt hierbij het meest gebruikt, gevolgd door Twitter en Facebook.
Lees verder.
Interactieve afbeeldingen toevoegen aan tweets
Twitter gaat in samenwerking met ThingLink interactieve afbeeldingen ondersteunen. Foto’s en afbeeldingen worden op deze manier voorzien van iconen waarbij je door kunt klikken naar social media profielen en externe webpagina’s.
Lees verder.
Praktijkgids van de week – Praktijkgids Social Media Monitoren
Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe jij social media het meest effectief kunt inzetten. Het ebook ‘Praiktijkgids Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis tools. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en je leert hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Bestel de Praktijkgids Social Media Monitoren nu in onze webwinkel.