21-10-2012 / Ayman van Bregt

De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere het nieuwe uiterlijk van de profielen op  LinkedIn. De samenwerking tussen Nielsen en Twitter maakt het mogelijk om onderzoek te doen via Twitter. Verder behandelde we hoe je de naam van je Facebook bedrijfspagina aan kunt passen. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de voorbije week op een rij:

Koppel je Facebook profiel of bedrijfspagina aan Twitter

Facebook plaatst statusupdates niet langer door naar Twitter

Facebook statusupdates worden op dit moment niet doorgeplaatst naar Twitter. Gebruikers die een profiel of bedrijfspagina hebben gekoppeld aan hun Twitter-account meldden de afgelopen week dat statusupdates niet meer doorgeplaatst worden.
Lees verder.

 

LinkedIn - nieuw profiel

Nieuwe LinkedIn profielen bieden een visuele beleving

Profielen op LinkedIn zijn voorzien van een nieuw design. Het uiterlijk is een stuk visueler en biedt inzichten in de kracht van je netwerk. Bekijk in dit artikel een voorproefje en vraag alvast het nieuwe design aan.
Lees verder.

 
Twitter surveys biedt onderzoek voor merken aan via Twitter

Samenwerking met Nielsen maakt onderzoek op Twitter mogelijk

Twitter gaat met onderzoeksbureau Nielsen samenwerken om een onderzoekstool aan te bieden (@TwitterSurveys) waarmee merken, bedrijven en organisaties op een professionele manier marktonderzoek kunnen doen via Twitter. Het doel is om hiermee de impact van een merk op Twitter meer zichtbaar te maken.
Lees verder.

 
Aanpassen van de naam van een Facebook bedrijfspagina niet mogelijk

De naam van een Facebook bedrijfspagina aanpassen

Facebook maakt het binnenkort mogelijk om de naam van bedrijfspagina’s aan te passen. Bedrijfspagina’s met meer dan 200 fans, kunnen tot op heden niet de naam (titel) van de pagina veranderen.
Lees verder.

 
LinkedIn research - 2012 - most indemand employers

De 100 populairste bedrijven volgens LinkedIn

LinkedIn heeft op basis van gebruikersdata onderzocht wat wereldwijd de populairste bedrijven zijn. De acties die mensen op LinkedIn uitvoerden vormden de basis voor het ontwikkelen van een top-100.
Lees verder
.

 
uitgebreid onderzoek door beevolve naar twitter gebruikers

Grootschalig onderzoek naar Twitter-profielen door Beevolve

Beevolve, een social media monitoring platform en analyse platform deed onderzoek onder 36 miljoen Twitter-accounts en publiceerde een uitvoerig rapport met inzichten.
Lees verder.

 

Cursus van de week: Twitter gevorderdenTwitter benutten voor het vinden van opdrachten of het vinden van een baan.

Het ebook ‘Cursus Twitter gevorderden’ leert je om meer te halen uit het Twitter-platform als sociaal netwerk en jouw Twitter-account. Deze NSMA-cursus biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via Twitter. Lees verder