02-12-2012 / Ayman van Bregt
Op zondag brengt de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) je helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. De afgelopen week behandelde de NSMA onder andere hoe je doelstellingen op kunt stellen voor Facebook bedrijfspagina’s. Vier tips hoe je meer uit Twitter kunt halen en de ambitie van LinkedIn voor elke professional. In dit weekoverzicht staan alle tips & tricks van de afgelopen week op een rij:
Doelstellingen opstellen voor Facebook bedrijfspagina’s
Door doelstellingen te formuleren voor een Facebook bedrijfspagina kun je gericht werken aan de groei en ontwikkeling van een bedrijfspagina. In dit artikel worden vier verschillende doelstellingen, met bijbehorende KPI’s, behandeld voor Facebook bedrijfspagina’s.
Lees verder.
LinkedIn wil digitale identiteit worden voor elke professional op aarde
Tijdens de IGNITION-conferentie in Amerika heeft LinkedIn de toekomstvisie voor de komende tien jaar gedeeld. Hieruit blijkt dat LinkedIn iedere professional en elk bedrijf wil verbinden waardoor een digitaal overzicht van de gehele wereldeconomie ontstaat.
Lees verder.
Vier tips om meer resultaat uit Twitter te halen
Vier tips om meer uit Twitter te halen door het vooral op een slimmere manier aan te pakken in plaats van meer tijd te moeten besteden. Untypical Marketing publiceerde een infographic met deze vier basistips.
Lees verder.
Berichten op Facebook over auteursrecht onjuist
De afgelopen dagen circuleerde er berichten op Facebook waarin gebruikers reageerden op nieuwe reglementen van het online sociale netwerk omtrent auteursrecht. Deze zogenaamde aanpassingen van de reglementen blijken niet waar te zijn.
Lees verder.
Facebook maakt uitwisseling van gebruikersgegevens met partners mogelijk
Facebook heeft afgelopen week veranderingen aangekondigd aan het beleid over gegevensgebruik en de verklaring van rechten en verantwoordelijkheden.
Lees verder.
Social media belangrijke bronnen voor beslissingsnemers in IT-wereld
LinkedIn deed onderzoek naar de rol die social media spelen bij beslissingsnemers in de IT-wereld. Uit het onderzoek blijkt dat het belangrijk is om de juiste content te leveren in de verschillende fases van het beslissingsproces. Lees alles over het onderzoek in dit artikel.
Lees verder.
Twitter draagt bij aan de verkoop van webwinkels
Een onderzoek door Twitter in samenwerking met Compete naar e-commerce gedrag via social media heeft opgeleverd dat Twitter bijdraagt aan online shopping. Merken en retailers die zichtbaar aanwezig zijn op Twitter krijgen meer websitebezoekers en deze zijn sneller geneigd om in de webwinkel iets aan te schaffen.
Lees verder.
NSMA Praktijkgids van de week – Social Media Monitoren
Leer in de Praktijkgids ‘Social Media monitoren‘ hoe je met een doordachte aanpak en met behulp van gratis tools kunt monitoren op Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs.
Lees verder.