07-04-2013 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)De afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) onder andere de nieuwe smartphone beleving met Facebook Home. Verder kwam onder andere aan bod hoe je beter gevonden kunt worden op LinkedIn en hoe grote Nederlandse bedrijven hun klantenservice bieden via Twitter. Daarnaast is het ook mogelijk om via NSMA met korting deel te nemen aan de NIMA Foundation Class – Social Media. In het weekoverzicht staan alle tips & tricks op een rij:

[Korting] Praktisch aan de slag met social media tijdens de NIMA Foundation Class

Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) en de Nederlandse Social Media Academie werken samen bij het opleiden van marketing professionals op het gebied van social media. NIMA en NSMA zullen invulling geven aan een NIMA Foundation Class om praktisch aan de slag te gaan met social media en een Expert Class gericht op het creëren van waarde met behulp van social media voor b2b organisaties.
Lees verder.

NIMA Foundation Class - Social Media

 

Nieuwe smartphone beleving met Facebook Home

Facebook Home

Facebook heeft een nieuwe manier geïntroduceerd om het online sociale netwerk te integreren op mobiele telefoons. Facebook Home biedt een manier om Facebook volledig te integeren op Android smartphones.
Lees verder.

 

LinkedIn als kanaal voor bereiken van technologie geïnteresseerde consumenten

Onderzoek LinkedIn technologie

LinkedIn heeft onderzoek gedaan onder Amerikaanse gebruikers van het online sociale netwerk voor professionals om inzicht te krijgen in het doen van aankopen als het gaat om technologie.
Lees verder.

 

Mogelijkheden voor zakelijk Twitter gebruiken op vernieuwde ‘Twitter for business’ site

Twitter introduceert nieuwe business-site om zakelijk Twitter te gebruiken

Zakelijk Twitter gebruiken kan nu nog beter met de vernieuwde website ‘Twitter for Business’. De website ondersteunt zzp’ers, ondernemers, kleine en grote bedrijven die Twitter zakelijk beter willen benutten als ondersteuning van marketingactiviteiten.
Lees verder.

 

Eenvoudiger reageren op statusupdates met Facebook ‘reactielinks’

Facebook reactielinks op Facebook bedrijfspagina

Facebook heeft een nieuwe functie gelanceerd om direct te kunnen reageren op reacties bij statusupdates. Met de functie ‘reactielinks’ is het eenvoudiger geworden om gesprekken te voeren over de updates die zijn geplaatst.
Lees verder.

 

Beter gevonden worden op LinkedInLogo LinkedIn

Een vindbaar profiel is voor iedere professional die op LinkedIn aanwezig is belangrijk. Beter gevonden worden op LinkedIn kan met behulp van de vier aandachtsgebieden in dit artikel.
Lees verder.

 

Klantenservice via Twitter door grote Nederlandse bedrijven

vodafone smartphone crew logoHet Nederlandse bedrijf Coosto deed onderzoek naar hoe de top 100 Nederlandse adverteerders een goede klantenservice via Twitter (webcare) bieden. Uit het onderzoek blijkt dat 69% van de top 100 Nederlandse adverteerders actief is op Twitter waarvan 59% regelmatig reageert op vragen van klanten (@mentions).
Lees verder.

 

NSMA Praktijkgids van de week – Facebook bedrijfspagina gevorderden Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingen

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina gevorderden’ leert je om meer te halen uit Facebook en in het bijzonder jouw bedrijfspagina. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een goede aanpak te kiezen voor jouw Facebook bedrijfspagina in combinatie met toepassingen (Facebook applicaties). Na deze praktijkgids ben je in staat om de door jezelf geformuleerde doelen voor jouw Facebook pagina te realiseren.
Koop de praktijkgids in onze webwinkel.