28-07-2016 / Ayman van Bregt

Twitter lanceert marketingcampagneTwitter wil gebruikers bewuster maken over de verschillende mogelijkheden van Twitter en start daarom binnenkort met een bewustwordingscampagne. Onderzoek laat zien dat er veel misvattingen zijn over de mogelijkheden die Twitter biedt. Met advertenties hoopt Twitter deze te kunnen ondervangen in de nieuwe campagne. In dit artikel staan verdere details over de eigen marketingcampagne van Twitter op en een rij.

Twitter lanceert marketingcampagne

Twitter onderzocht de afgelopen maanden de bekendheid van Twitter en het gebruik ervan. Uit het onderzoek bleek dat 90% van de mensen wereldwijd Twitter als merk kent. Het merendeel van de mensen die Twitter gebruikt gaf aan dat Twitter de beste en snelste manier is om op de hoogte te blijven van actualiteiten.
Echter de groep die het merk Twitter wel kent, maar nog geen gebruik maakt van het platform heeft geen goed beeld van de mogelijkheden die Twitter biedt, hoe het werkt en/of de indruk dat ze iedere dag een tweet moeten plaatsen.

Twitter start voor deze groep mensen een marketingcampagne gericht op de bewustwording van het gebruik van Twitter. Door middel van video’s en digitale advertenties wil Twitter een passender beeld creĆ«ren bij deze doelgroep. De onderstaande YouTube-video laat een voorbeeld zien van de marketingcampagne.

 

Mogelijk is de bewustwordingscampagne van Twitter een antwoord op de afnemende groei.

Meer tips & tricks voor gebruik van Twitter?

De Nederlandse Social Media Academie schreef eerder al diverse artikelen over het gebruik van Twitter. De meest recente artikelen staan hieronder weergegeven: