03-01-2013 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft een ‘Product Yearbook‘ gedeeld waarin de belangrijkste veranderingen van 2012 nog eens op een rij zijn gezet. Het afgelopen jaar heeft LinkedIn veel aanpassingen gedaan om het op dit moment grootste online sociale netwerk voor professionals nog beter te maken. Het jaarboek is een Slideshare presentatie, maar geeft een overzichtelijk beeld van de onderdelen en functies die vorig jaar zijn aangepast. LinkedIn geeft in de presentatie aan dat er voor het nieuwe jaar nog meer veranderingen zijn gepland.

LinkedIn Products: Class of 2012

Hieronder is het ‘Product Yearbook’ weergegeven zoals LinkedIn deze heeft gedeeld via Slideshare:

In de presentatie worden de belangrijkste veranderingen die in 2012 aan het online sociale netwerk voor professionals zijn doorgevoerd op een rij gezet. De Nederlandse Social Media Academie (NSMA) heeft het afgelopen jaar ook aandacht besteed aan de veranderingen. Hieronder zijn de artikelen over de belangrijkste veranderingen die in het ‘Product Yearbook’ worden behandeld weergegeven:

Nieuwe LinkedIn profielen

Profielen op LinkedIn zijn voorzien van een nieuw design. Het uiterlijk is een stuk visueler en biedt inzichten in de kracht van je netwerk.
Lees verder

Nieuwe LinkedIn homepagina

LinkedIn geeft de homepagina een nieuw design zodat gebruikers makkelijker toegang hebben tot relevante informatie.
Lees verder

LinkedIn Today

LinkedIn Today is een functie van LinkedIn waar nieuws wordt verzameld dat binnen jouw netwerk populair is of dat is afgestemd op jouw voorkeuren en/of de informatie die je op je profiel hebt opgegeven. De functie heeft een nieuw design en is op bepaalde punten sterker geworden.
Lees verder

Nieuwe LinkedIn bedrijfspagina’s

Na de vele wijzigingen die LinkedIn in 2012 doorvoerde in het design van het online sociale netwerk voor professionals, zijn ook de bedrijfspagina’s aan de beurt gekomen. Het nieuwe uiterlijk is een stuk visueler en doet denken aan de bedrijfspagina’s van Facebook.
Lees verder

People-You-May-Know functie

De ‘People-You-May-Know’-functie van LinkedIn toont op basis van persoonsgegevens mensen die je op basis van gemeenschappelijke kenmerken mogelijk zou kennen. Deze functie is in 2012 vernieuwd door LinkedIn.
Lees verder

Verhalen van invloedrijke personen

LinkedIn maakt het mogelijk om invloedrijke personen te volgen. Enkele voorbeelden van de personen die je kunt volgen zijn: Richard Branson, Barack Obama, Mitt Romney, et cetera.
Lees verder

LinkedIn Endorsements

LinkedIn lanceerde in 2012 de functie Endorsements onder alle gebruikers. Endorsements zijn te vergelijken met de vind-ik-leuk knop van Facebook en zorgen ervoor dat je de vaardigheden van anderen met één klik kunt goedkeuren. Sinds de lancering van de functie worden er gemiddeld 10 miljoen endorsements per dag gegeven. Lees verder

Verbeterde mobiele applicaties

Ook de mobiele applicaties van LinkedIn zijn in 2012 verbeterd. De verbeteringen zijn doorgevoerd in de applicaties voor de Iphone, Ipad en Android.
Lees verder