12-11-2012 / Stefan Mooren
De afgelopen maanden heeft LinkedIn verschillende veranderingen doorgevoerd. De veranderingen hebben als doel om de gebruikerservaring van het op dit moment grootste online sociale netwerk voor professionals te verbeteren. Hierbij speelt het design van de pagina’s, functies en toepassingen een belangrijke rol. Verder wordt er in toenemende mate aandacht besteedt aan het stimuleren van interactie. Tijdens een perslunch waar de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) aanwezig was, liet LinkedIn weten dat er nog meer verbeteringen aan komen. Om het overzicht te bewaren, zijn in dit artikel de belangrijkste veranderingen tot nu toe op een rij gezet:
Nieuwe LinkedIn profielen bieden een visuele beleving
Profielen op LinkedIn worden voorzien van een nieuw design. Het uiterlijk is een stuk visueler en biedt inzichten in de kracht van je netwerk. Dankzij de nieuwe profielen kunnen professionals hun identiteit op een indrukwekkende manier profileren. Lees verder
Keur vaardigheden van anderen goed met LinkedIn Endorsements
LinkedIn lanceerde de functie Endorsements onder alle gebruikers. Endorsements zijn te vergelijken met de vind-ik-leuk knop van Facebook en zorgen ervoor dat je de vaardigheden van anderen met één klik kunt goedkeuren. Lees verder
Het nieuwe design van LinkedIn bedrijfspagina’s
Ook de LinkedIn bedrijfspagina’s komen aan de beurt voor een nieuw design. Het nieuwe uiterlijk is een stuk visueler en doet enigszins denken aan de bedrijfspagina’s van Facebook. Inmiddels is het nieuwe design uitgerold onder nagenoeg alle bedrijfspagina’s. Lees verder
Het nieuwe notificaties menu van LinkedIn
De nieuwe notificaties van LinkedIn moeten ervoor zorgen dat er meer interactie plaatsvindt en je als gebruiker nooit meer iets mist dat relevant voor je is. Lees verder
Het nieuwe design van de LinkedIn homepagina
LinkedIn heeft de homepagina voorzien van een nieuw design zodat gebruikers makkelijker toegang hebben tot relevante informatie. Met de veranderingen wil LinkedIn het sociale aspect van het online sociale netwerk voor professionals verder ontwikkelen. Lees verder
LinkedIn vergroot viraal effect van artikelen via LinkedIn Today
Nieuwsartikelen van LinkedIn Today kunnen worden voorzien van reacties en waarderingen. Deze activiteiten verschijnen in het statusoverzicht van connecties waardoor het virale effect van nieuwsartikelen wordt vergroot. Lees verder
LinkedIn maakt het makkelijker om invloedrijke mensen te vinden
Onlangs lanceerde LinkedIn de mogelijkheid om invloedrijke mensen te volgen op LinkedIn. De database van deze functie is verbeterd waardoor deze nog makkelijker is te doorzoeken. Lees verder
Online video advertenties op LinkedIn
Voorheen konden adverteerders alleen advertenties plaatsen op LinkedIn die uit tekst en afbeeldingen bestonden. Door een Youtube-video te koppelen aan advertenties op LinkedIn, kunnen adverteerders nu ook met bewegend beeld adverteren. Lees verder
Toekomstige veranderingen
De veranderingen die LinkedIn doorvoert, zijn niet altijd een verbetering of introductie van bestaande onderdelen. In sommige gevallen wordt er voor gekozen om een functie in zijn geheel te verwijderen. Zo werd onlangs bekend gemaakt dat de mogelijkheid om evenementen te plaatsen op LinkedIn stopt op 26 november. De komende tijden zijn er nog meer veranderingen te verwachten. Welke onderdelen zie jij graag verbeteren of verdwijnen? Laat het weten in de reacties onder dit artikel!